برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

درباره شارژ کارتریج لیزری بیشتر بدانید

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش 264
دوست داشتن0

کسانی که با پرینتر سر و کار دارند، شارژ کارتریج را زیاد تجربه کرده‌اند. کارتریج یکی از قطعه‌های مهم پرینتر است و وظیفه چاپ از برعهده این قطعه است و بدون این قطعه عمل چاپ انجام نمی‌شود. سازنده و تولیدکننده پرینترها، کارتریج‌های تولید خود را روی پرینتر قرار می‌دهند و آن‌ها را وارد بازار می‌کنند. این کارتریج‌ها به دلیل عرضه از سوی شرکت‌های اصلی گران هستند و تهیه آن‌ها در دوره‌های مختلف باعث متحمل شدن هزینه‌های بسیار می‌شود. در این صورت است که شارژ کارتریج به کمک کسانی که با پرینتر سر و کار دارند آمده است.

هر کارتریج تونر لیزری طول عمری دارد و زمانی که تونر آن تمام شود، باید یک کارتریج تونر دیگر تهیه کرد یا همان را مجدد شارژ کنیم. همانطور که گفتیم تهیه کارتریج هزینه زیادی دارد و اینجاست که شارژ کارتریج به کار می‌آید. حال در شارژ کارتریج لیزری چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر می‌خواهید در این باره بدانید، همراه ما باشید.

refill toner

در چه زمانی شارژ کارتریج باید انجام شود؟

کارتریج تونر را می‌توان تا 6 ماه استفاده کرد. بعد از این مدت باید نسبت به شارژ کارتریج لیزری اقدام کنید. البته باید بگوییم که پرینترهای مجدد، دارای سیستمی برای اعلام هشدار پایان یافتن کارتریج تونر دارند. این پرینترها زمانی که کارتریج تونر تمام شود، پیغامی مبنی بر اتمام کارتریج تونر نشان می‌دهند. در غیر این صورت و نداشتن پرینترهای امروزی، باید به کیفیت کاغذهای چاپی توجه داشته باشید. اگر کیفیت چاپ پایین آمده باشد و پرینت‌های کم رنگی دارید زمان تعویض کارتریج تونر یا شارژ آن فرا رسیده است. البته کیفیت چاپ به عوامل دیگری نیز مرتبط است.

چه اتفاقی در شارژ کارتریج می‌افتد؟

شارژ کارتریج همان پر کردن تونر یا جوهر کارتریج است. تونر یا همان پودر رنگ در کارتریج‌ها داخل یک مخزن قرار دارند. کارتریج تونرها برای چاپ تعداد مشخصی کاغذ تولید می‌شوند. به طور مثال ظرفیت کارتریج 85a HP 1600 صفحه چاپی است. بعد از چاپ این تعداد، تونر این پرینتر تمام می‌شود و برای شارژ باید اقدام کنید. شارژ کارتریج یا همان پر کردن مخزن تونر یا جوهر باید توسط کسانی که در این کار تجربه دارند انجام شود. کارتریج دارای قطعه‌های حساسی مثل درام است که در صورت صدمه دیدن هنگام شارژ ممکن است مجبور به تعویض درام شوید در نتیجه بهتر است این کار را به دست کارشناسان بسپارید. شارژ کارتریج لیزری هیچ مشکلی را به وجود نمی‌آورد و تنها بعد از شارژ اولیه، ممکن است کیفیت رنگ مقداری کم شود. اگر این اتفاق افتاد می‌توانید درام، مگنت یا فوم رول را تعویض کنید. قیمت شارژ کارتریج نسبت به تهیه و خریداری کارتریج جدید کمتر بوده و مقرون به صرفه است.

cartridge

چه کارتریج‌هایی قابل شارژ هستند؟

باید به این نکته توجه کنید که هر کارتریج تونری قابل شارژ نیست. هنگام خرید پرینتر باید به این نکته توجه کرده و پرینتری را خریداری کنید که کارتریج تونر آن قابل شارژ باشد. اکثر پرینترهای لیزری، دارای کارتریج تونر قابل شارژ هستند. کارتریج تونرهای قابل شارژ هزینه کمتری در طولانی مدت برای شما به همراه می‌آورد، زباله کمتری ایجاد می‌شود و بازیافت بهتری دارد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم