برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

کارتریج چگونه شارژ میشود

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 621
دوست داشتن0

در این مقاله از اچ پی گالری با آموزش شارژ کاتریج با شما هستیم. کارتریج ها به دو دسته تقسیم می شوند. کارتریج جوهرافشان که در مخزن آن جوهر وجود دارد و کارتریج لیزری که دارای تونر است. شارژ کارتریج جوهرافشان و کارتریج لیزری بسیار متفاوت است. و برای هرکدام از کارتریج ها وسایل مختلفی مورد نیاز است. در نظر داشته باشید که شارژ کارتریج یک کار سلیقه ای نیست و بسیار علمی است. زیرا با انجام یک کار اشتباه در شارژ ممکن است کیفیت چاپ متناسب با سلیقه ی شما نباشد. بسیاری از شارژی کاران با فریب های مختلفی کارتریج را شارژ می کنند و یکی از این موارد، استفاده از بی کیفیت ترین تونرها و قطعات است.

آموزش شارژ کارتریج لیزری چگونه است؟

شارژ کارتریج لیزری در مقایسه با کارتریج جوهرافشان بسیار متفاوت است و دارای ریزه کاری هایی می باشد. کارتریج لیزری متشکل شده از درام، فوم، مگنت، دکتر بلید، بلید و... است. داخل کارتریج لیزری پودری ریخته می شود که به آن تونر گفته می شود که بسیار لغزنده است. کیفیت تونر در داخل کارتریج بسیار مهم است زیرا استفاده از تونر بی کیفیت باعث خرابی پرینتر و کارتریج میشود.

کارتریج های لیزری به دو نوع تقسیم می شوند: مشکی و رنگی. شارژ کارتریج های لیزری رنگی به مراتب دشوار تر از لیزری مشکی است زیرا دارای ریزه کاری های بیشتری است. در نظر داشته باشید که شارژ کارتریج باید توسط بهترین تکنسین ها انجام شود. زیرا باعث می شود شارژ کارتریج به درستی انجام نشود و کیفیت مطلوبی را نیز به شما ندهد.

بسیاری از شارژی کاران برای سود بیشتر از تونر و قطعات بی کیفیت استفاده می کنند که این خود باعث از بین رفتن پرینتر و کارتریج به مرور زمان می شود و شما مجبور هستید به علاوه بر خرید کارتریج نو، پرینتر خود را نیز تعمیر کنید.

نحوه شارژ کارتریج جوهرافشان

شارژ کارتریج های جوهرافشان به مراتب آسان تر از کارتریج های لیزری است. کارتریج های جوهرافشان دارای جوهری داخل مخزن است که به صورت مایع است. معمولا کارتریج های جوهرافشان از طریق سرنگ انجام می شود. کارتریج های جوهری دارای یک هد است که اگر خشک شود باعث از بین رفتن کارتریج میشود. در نظر داشته باشید اگر پرینتر جوهرافشان دارید، به صورت منظم هر هفته یک پرینت بگیرید زیرا اگر به مدت طولانی این کار را انجام ندهید باعث خشک شدن و از بین رفتن کارتریج می شود.

بهترین زمان برای شارژ کارتریج

در بسیاری از پرینترها با اخطارهایی اعم از تمام شدن تونر کارتریج مواجه می شوید. در پرینترهای قدیمی با بی کیفیت شدن چاپ در کارتریج یکی از دلایل مهم برای شارژ کارتریج است. در پرینترهای مدرن با نمایش دادن و اخطار، متوجه می شوید که کارتریج شما نیاز به شارژ دارد. گاهی با شارژ کردن کارتریج هنوز هم ممکن است کیفیت چاپ شما پایین باشد. که برای حل این موضوع باید قطعاتی در کارتریج به کل عوض شود تا به چاپ دلخواه خود برسید. همچنین برای خرید کارتریج روی این لینک کلیک کنید.

وسایل لازم برای شارژ کارتریج

برای شارژ کارتریج شما نیاز به وسایلی همچون دستکش، درام، فرچه، چیپست، دم باریک و پیچ گوشتی نیاز است. در نظر داشته باشید خالی کردن مخزن های تونر توسط فرچه بسیار مهم است زیرا به هیچ عنوان تونر قبلی نباید با تونر جدید قاطی شود. استفاده از دستکش و ماسک هم از ضروری ترین وسایل برای شارژ کارتریج است، زیرا تونرها سرطان زا هستند و باعث مریضی فرد می شود.

قیمت شارژ کارتریج

قیمت های شارژ کارتریج بسیار متفاوت است. مهمترین شرط برای شارژ کارتریج استفاده از بهترین تونر و بهترین قطعات است. معمولا پایین بودن قیمت شارژ کارتریج مرتبط با استفاده از قطعات بی کیفیت و دسته دوم است. برای شارژ کارتریج خود می بایست به سراغ تکنسین های حرفه ای بروید زیرا درست شارژشدن کارتریج باعث سلامت پرینتر می شود. توصیه می شود، هم کارتریج جوهرافشان و هم کارتریج لیزری بیش از چهار الی پنج بار بیشتر شارژ نشود. زیرا با بیشتر شدن تعداد دفعات شارژ کارتریج شما می بایست هزینه های اضافی نیز انجام بدید تا کارتریج به خوبی کار کند که این کار به پیشنهاد ما اصلا به صرفه نیست.

نکات مهم درباره ی شارژ کارتریج

نکاتی مهم درباره ی شارژ کارتریج که ممکن است برای شما پیش بیاید به قرار زیر است:

  1. کثیف شدن کاغذ بعد از شارژ کارتریج
  2. تحویل دادن کاغذ توسط پرینتر به صورت سفید
  3. هشدار دادن و خطا پرینتر در هنگام چاپ
  4. با قرار گرفتن کارتریج در داخل پرینتر باعث خاموشی دستگاه می شود
  5. صفحه پس از شارژ دارای خطوط کمرنگ و پررنگ است
  6. صفحه دارای پس زمینه است
  7. کارتریج در داخل دستگاه دارای صدای ناهنجار است

این دلایل نکات مهمی است که باید قبل و بعد از شارژ بسیار به آن اهمیت داد. با وجود این مشکل ها به هیچ عنوان جای نگرانی نیست . زیرا گاهی ممکن است با خوب قرار نگرفتن کارتریج در داخل دستگاه اینگونه مشکلات پیش بیاید. یکی دیگر از نکاتی باید به آن توجه داشته باشید کمرنگ شدن چاپ بعد از شارژ کارتریج است. دلیل این کمرنگ بودن استفاده از تونر بی کیفیت است و یا باید قطعاتی در کارتریج عوض شوند تا چاپ به درستی انجام شود و کیفیتی بالا به شما تحویل دهد.

شارژ کارتریج در محل توسط اچ‌پی گالری

شارژ کارتریج در محل یکی دیگر از خدماتی است که شرکت اچ پی گالری در آن مهارت خاصی دارد. استفاده از بهترین تکنسین ها در این حوزه، به شما این نوید را میدهد که می توانید با خیال راحت کارتریج تونر خود را به ما بسپارید تا شارژ کارترجتان را انجام دهیم. به غیر از شارژ کارتریج در محل می توانید، کارتریج تونر خود را به صورت حضوری به شرکت ما بیاورید تا در کمترین زمان ( 10 الی 15 دقیقه) برای شما انجام دهیم. شرکت اچ پی گالری با استفاده از تونر و قطعات با کیفیت، شارژ کارتریج شما را در کوتاهترین زمان انجام می دهد.

در هر کجای تهران که باشید، در کوتاه ترین زمان تکنسین های ما به سرعت خود را به محل می رسانند و با بهترین هزینه شارژ کارتریج شما را انجام می دهند. نکته ای که باید بسیار به آن توجه کنید این است که شارژ کارتریج باید توسط بهترین تکنسین ها انجام شود. گاهی اوقات ممکن است، قطعات کارتریج شما سالم باشد ولی یکسری افراد سودجو با تعویض قطعات نو برای سود بیشتر این کار را انجام می دهند. پس برای شارژ کارتریج خود حتما به مراکز معتبر، مراجعه کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم