دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

تفاوت کارتریج تونر سازگار با کارتریج تونر اصلی چیست؟

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش 651
دوست داشتن0

پرینتر هم مانند دیگر وسایل الکتریکی مثل کامپیوتر، لپ تاپ و ... دارای وسایل جانبی است و این وسایل جانبی موجود در بازار دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند. بگذارید قبل از رفتن به اصل مطلب، یک مثالی بزنیم تا متوجه حرف‌های این مقاله بشوید.

فرض کنید شما می‌خواهید یک کامپیوتر بخرید، این کامپیوتر از قطعات مختلفی مثل هارد، مادربورد، کارت گرافیکی و ... جمع‌آوری می‌شود. هر کدام از این قطعه‌ها براساس برند و شرکت تولیدکننده دارای کیفیت و طول عمر هستند. شما براساس نیازها و بودجه خود تعیین می‌کنید هاردتان از چه برندی با چه ظرفیتی باشد.

این مثال برای پرینتر و کارتریج تونر آن هم صادق است. زمانی که می‌خواهید پرینتر بخرید، انواع مختلفی از برندهای کارتریج تونر در مقابل‌تان هستند و شما هم با توجه به نیاز و بودجه خود می‌خواهید یکی از این مدل‌ها را خریداری کنید. حتما موقع جست‌وجو به دو مفهوم و نام کارتریج تونر سازگار و کارتریج تونر اصلی (OEM) برخورد کرده‌اید. ما اینجا هستیم تا درباره این دو نوع کارتریج تونر صحبت کنیم و در انتها این شما هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید.

cartridge samsung 111s

کارتریج تونر OEM چیست؟

کمپانی‌های تولید پرینتر مثل سامسونگ، اچ پی، کانن و ...، تمام قطعات داخلی پرینتر را هم می‌سازند. یکی از این قطعه‌ها کارتریج تونر است. کارتریج‌هایی که ساخت این شرکت‌ها باشد را کارتریج تونر OEM می‌گوییم. در واقع مناسب‌ترین کارتریج تونر توسط خود سازنده پرینتر ساخته می‌شود و داخل آن قرار دارد.

به طور مثال کمپانی سامسونگ، کارتریج101 SUMSUNG را که OEM است در پرینترهای سازگار با این مدل قرار می‌دهد. انتخاب این نوع کارتریج تونرها باعث بالا رفتن کیفیت چاپ شما می‌شود اما هزینه آن نیز به دلیل وجود نداشتن آن‌ها به صورت آزاد در بازار به مراتب بالاتر است. در اینجاست که شرکت‌های ثالثی هستند که کارتریج‌های سازگار تولید کرده و با قیمت پایین‌تر وارد بازار می‌کنند.

پشنهاد میکنم برای آشنایی با انواع کارتریج های پرینتر و کسب اطلاعات کاملی قبل از خرید مقاله انواع کارتریج را مطالعه کنید.

oem

با توجه به گفته‌های بالا، آیا کارتریج تونر سازگار خوب است؟ در ادامه به بررسی این نوع کارتریج‌‌ها می‌پردازیم.

کارتریج تونر سازگار چه ویژگی‌هایی دارد؟

کارتریج تونر سازگار توسط شرکت‌های واسطه یا همان شرکت‌های ثالث برای پرینترهای دارای نام تجاری ساخته می‌شوند. در واقع این نوع کارتریج‌ها با نام تجاری پرینتری که شما استفاده می‌کنید، سازگار هستند و می‌توانند جایگزین کارتریج تونر اصلی باشند و شما کارهای‌تان را با آن ادامه دهید.

کارتریج تونرهای سازگار

آیا کارتریج تونر سازگار با کارتریج تونر بازسازی شده یکسان است؟

قطعا خیر. همانطور که از نام کارتریج تونر بازسازی شده مشخص است؛ در این نوع کارتریج‌ها قطعه‌ای بازسازی و تعمیر شده، یا توسط دیگر مصرف‌کننده‌ها تخلیه شده‌ند و دوباره شارژ شدند. در واقع این نوع کارتریج‌ها دست دوم هستند. در حالی که کارتریج‌های تونر سازگار کاملا نو هستند و هیچ قطعه تعمیری و تعویضی ندارند. اگر بخواهیم رده این کارتریج را از لحاظ کیفیت مشخص کنیم قطعا بالاتر از کارتریج‌های بازسازی شده هستند.

کارتریج‌های تونر سازگار هم دارای درجه‌بندی هستند و براساس کیفیت موادی ساخت به درجه‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

cartridge

چرا بیشتر کارتریج تونر سازگار انتخاب می‌شود؟

در ابتدای این مطلب گفتیم کارتریج تونر اصلی یا همان OEM از سوی کمپانی‌های بزرگ ساخته می‌شوند و در نتیجه هزینه زیادی دارند. همانطور که می‌دانیم کارتریج‌ها قابل شارژ و تعمیر هستند، اما هر کدام آن‌ها طول عمری دارند و بعد از چندبار شارژ شدند قابل استفاده نیستند. اینجاست که کارتریج تونر سازگار انتخاب می‌شود چون هزینه تعویض آن به مراتب کمتر از کارتریج تونر اصلی است. کافی است این قضیه را برای خرید کارتریج 85a HP جست‌وجو کنید، تا تفاوت قیمت را به وضوح ببینید.

برای خرید و شارژ کارتریج  با شماره 021-88851183 تماس بگیرید.

cartridge hp 85a

چرا کارتریج تونر اصلی OEM گران است؟

شرکت‌های بزرگ سازنده، پرینترها را با قیمت پایینی به بازار عرضه می‌کنند و در نتیجه سود چندانی از فروش خود پرینتر ندارند. اینجاست که فروش وسایل جانبی مثل کارتریج سود می‌برند، چون مشتری بارها و بارها مجبور به خرید کارتریج می‌شود. قیمت کارتریج تونر اصلی یا همان OEM به قدری بالاست که متناسب با بازار عرضه و تقاضا نیست. در حالی که کارتریج تونر سازگار این قیمت را شکسته است.

تولیدکننده‌های کارتریج تونر سازگار قیمت خود را طوری تنظیم می‌کنند که بتوانند هزینه تولید را پوشش دهند و کمی هم سود کنند. این مسئله باعث می‌شود فروش کارتریج‌های تونر سازگار نسبت به کاتریج تونر اصلی، تقریبا 70 درصد بیشتر باشد.

cartridge canon

کیفیت؛ عامل پیروزی کارتریج تونر OEM به کارتریج تونر سازگار

یه ضرب‌المثل هست که می‌گوید: «هر چقدر پول بدی، همانقدر هم آش می‌خوری». این اصطلاح در اینجا هم صدق می‌کند، قطعا تولیدکننده دلیلی برای قیمت بالای محصول خود دارد و آن هم کیفیت قطعات آن هست که طول عمر کارتریج و کیفیت چاپ آن را افزایش می‌دهد. تولیدکننده هنگام تولید کارتریج تونر اصلی هم پرینتر و هم نوع کاغذ را در نظر می‌گیرد. این یعنی چی؟ در واقع کمپانی کارتریج تونر را سازگار با پرینتر و کیفیت کاغذ می‌سازد. این موضوع یکی از دلایل بالا رفتن کیفیت کارتریج تونر اصلی است.

تفاوت این دو نوع کارتریج را می‌توانید در چاپ به طور ملموس مشاهده کنید. وضوح و کیفیت تصویرها و متن‌ها در چاپ توسط کارتریج تونر اصلی به مراتب بیشتر از کارتریج تونر سازگار است. همچنین دوام کارتریج هم دومین معیار مقایسه و برتری کارتریج تونر OEM است. کافی است این موارد را با قیمت کارتریج 725 canon امتحان کنید.

حمایت شرکت تولیدکننده از محصول نیز یکی دیگر از عوامل متمایز شدن این نوع کارتریج تونر است. البته باید این را هم بیان کرد که به مرور زمان، شرکت‌های ثالت هم حمایت خود را نسبت به کارتریج‌های تونر سازگار بیشتر کردند و کیفیت محصول‌های را افزایش دادند و مانند کمپانی‌های تولیدکننده محصولات اصلی دارای برند و طرح ضمانت هستند. این تولیدکننده‌ها نسبت به محصول تضمین 100 درصدی دادند.

آیا کارتریج‌های تونر سازگار، پرینترها را دچار مشکل می‌کنند؟

این یکی از سوال‌هایی است که بسیاری از مشتری‌ها از فروشنده‌ها دارند. برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرد به موارد زیر دقت کنید:

باطل شدن یا نشدن ضمانت‌نامه

یکی از مواردی که همیشه درباره آن صحبت می‌شود، باطل شدن ضمانت‌نامه پرینتر زمان استفاده از کارتریج تونر سازگار است. این تنها یک شایعه است.

آسیب دیدن پرینتر

مساله بعدی که درباره کارتریج‌های نوع سازگار مطرح می‌شود، آسیب آن‌ها به پرینتر است. در سال‌های گذشته که کیفیت کارتریج‌های سازگار پایین بود این مسئله وجود داشت اما الان با بالا رفتن کیفیت، همچین موردی وجود ندارد.

cartridge 78a

حال شما هستید که با موارد گفته شده می‌توانید کارتریج مورد نظر خود را تهیه کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم