برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

علت جوهر پس دادن کارتریج

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 2093
دوست داشتن0

در این مقاله از وبلاگ اچ پی گالری درباره رایج ترین علت جوهر پس دادن کارتریج های مختلف موجود در بازار صحبت خواهیم کرد. گاهی اوقات با شارژ کردن کارتریج، مشکلاتی قبیل تونر ریزی در کارتریج لیزری و پس دادن جوهر در کارتریج های جوهرافشان پیش می آید. در واقع شارژ کارتریج قوانین خاص خود را دارد. به عنوان مثال به هیچ عنوان مخزن کارتریج را به صورت کامل نباید پر کرد. به این دلیل که کارتریج به احتمال زیاد تونر و یا جوهر پس می دهد.

یکی دیگر از علت های جوهر پس دادن کارتریج که به شدت رایج است، استفاده از کارتریج های بی کیفیت است. استفاده از این نوع کارتریج ها باعث از بین رفتن تدریجی کارتریج ها می شود. زیرا افرادی سودجو با استفاده از قطعات نامرغوب، باعث خرابی دستگاه ها می شوند. نکته ای که بسیار باید به آن توجه داشت، استفاده کردن از کارتریج های بازیافتی و بی کیفیت به شدت به پرینتر آسیب جدی می زند.

کیفیت جوهر پرینتر رنگی استفاده شده در کارتریج می‌تواند در سلامت و عمر کارتریج موثر باشد. برای اطلاع ازقیمت جوهر پرینتر جوهر افشان کلیک کنید.

 

کارتریج چیست؟

کارتریج به زبان ساده محل نگه‌داری تونر یا جوهر پرینتر شما است که به دو دسته کارتریج های لیزری و جوهرافشان تقسیم بندی می‌شوند. در کارتریج های لیزری تونر استفاده می شود و در کارتریج های جوهرافشان از جوهر. در کل از لحاظ قطعات، کارتریج لیزری بیشتر از کارتریج جوهرافشان دارای قطعه است. و شارژ کارتریج های لیزری به مرور سخت‌تر از کارتریج های جوهرافشان می باشد. کارتریج های لیزری دارای قطعاتی مانند، درام، مگنت، فوم، دکتر بلید و... است. در کارتریج جوهرافشان قطعه ای به نام هد وجود دارد که با خشک شدن این قطعه، کارتریج قابل استفاده نمی باشد.

کارتریج های لیزری به دو دسته تقسیم می شوند (کارتریج لیزری مشکی، کارتریج لیزری رنگی) در کارتریج لیزری رنگی چهار رنگ وجود دارد (آبی، زرد، قرمز، مشکی). شارژ کارتریج رنگی به مراتب سخت‌تر از لیزری مشکی است. همانطور که می‌دانید هرچه ساختار کارتریج پیچیده‌تر باشد انکان جوهر پس دادن یا سایر خرابی ها در آن بیشتر می‌شود.

 

علت جوهر پس دادن کارتریج

بسیاری از مردم در این باورند که کارتریج های جوهرافشان قابل شارژ نیستند و پس از تمام شدن کارتریج آن را دور می ریزند و کارتریج جدیدی خریداری می کنند. نکته ای که بسیار مهم است این است که شارژ کارتریج های جوهرافشان مقداری پیچیده است. یکی از فاکتورهای مهم شارژ کارتریج جوهرافشان، خشک نشدن هد کارتریج است. خراب شدن و یا خشک شدن هد کارتریج باعث از بین رفتن کارتریج می شود. به همین دلیل توصیه می شود که، حداقل هر هفته تعدادی چاپ با پرینتر خود بگیرید تا مانع از خشک شدن هد کارتریج شود.

یکی از دلایلی که ممکن است که کارتریج شما جوهر پس دهد، شارژ شدن کارتریج توسط افرادی سودجو می باشد. زیرا ممکن است مخزن جوهر شروع به نشت در پرینتر کند. از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که هرگز کارتریج طرح کیفیت کارتریج اصلی را به شما نمی دهد. اگر بعد از اتمام جوهر کارتریج اصلی، آن را شارژ کردید و کیفیت قبلی را به شما نداد، این امر طبیعی است. زیرا جوهرهای اصلی با جوهر غیر اورجینال بسیار متفاوت هستند.

به همین دلیلی ممکن است کارتریج های پر شده توسط پرینترتان رد شوند و چاپگر پرینت نگیرد. ولی این احتمال بسیار پایین است. توجه داشته باشید اگر احساس کردید که هد کارتریج شما خشک شده است بهتر است هد کارتریج را روی یک دستما کاغذی بکشید تا متوجه شوید که رنگ پس می دهد یا خیر. در صورتی که علت جوهر پس دادن کارتریج خود را نیافتید، می‌توانید در ساعات اداری با اچ پی گالری تماس بگیرید.

 

نحوه اندازه گیری میزارن شارژ

بهترین توصیه برای شارژ کارتریج 4 الی 5 بار است. زیرا کارتریج های غیر اورجینال نسبت به اورجینال مقاومت کمتری دارد و طبیعتا قطعات استفاده شده هم کمی ضعیف تر است. کارتریج های اورجینال تا 10 بار هم قابل شارژ هستند زیرا از نظر کیفیت بدنه کارتریج و قطعات بسیار با کیفیت تر هستند. اما به دلیل قیمت بالای کارتریج اورجینال، خرید این نوع کارتریج به صرفه نیست. برای خرید کارتریج غیر اورجینال حتما به مراکزی که قابل اعتماد هستند مراجعه کنید. زیرا تعداد کارتریج های تقلبی در بازار بسیار بالا رفته است و افراد سودجو از قطعات و تونرهای بی کیفیت استفاده می کنند.  

شرکت اچ پی گالری با 17 سال سابقه در حوزه ی ماشین های اداری، از با کیفیت ترین کارتریج ها و پرینترها استفاده می کند. شما می توانید برای مشاوره رایگان در حوزه ی ماشین های اداری با ما تماس بگیرید. شرکت اچ پی گالری، خدماتی همچون شارژ کارتریج در محل و تعمیر پرینتر را با بهترین قیمت انجام می دهد.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم