دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

پرینتر جوهرافشان یا لیزری؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش 194
دوست داشتن0

اگر قصد خرید پرینتر دارید و در حال جست‌وجو برای پیدا کردن پرینتر مناسب کارتان هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. این مطلب به شما کمک می‌کند تا بیشتر با پرینترهای جوهرافشان آشنا شوید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که برای انتخاب پرینتر باید ابتدا هدف‌تان برای استفاده از این دستگاه را مشخص کنید. متناسب با هر کاری پرینتری تولید شده که می‌توانید با کمی جست‌وجو آن را پیدا کرده و کارتان را راه بیاندازید. ما در این مطلب قصد داریم درباره پرینترهای جوهر افشان و مزیت آن‌ها نسبت به پرینترهای لیزری صحبت کنیم. این را فراموش نکنید که شاید برای کار شما پرینترهای لیزری مناسب باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با پرینترهای جوهرافشان بیشتر آشنا شوید.

چرا پرینتر جوهرافشان

این روزها، استفاده از پرینترهای جوهرافشان متداول شده است. شاید اسم پرینترهای جوهرافشان را در گذشته بسیار شنیده‌اید و فکر می‌کنید این نوع پرینترها قدیمی شده‌اند. باید بگوییم برخلاف تصورتان، این روزها تکنولوژی پرینترهای جوهرافشان پیشرفت داشته و به غیر از مصارف خانگی، جای خود را در شرکت‌ها و شغل‌های مختلف بدست آورده است. با این حال باید بدانید که این نوع پرینترها به چه صورت کار می‌کنند و برای چه در این مدت محبوب شده‌اند. همانطور که گفتیم، در این مطلب قصد داریم مزیت‌های پرینتر جوهر افشان را بگوییم تا با بررسی آن‌ها بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

inkjet printer

پرینتر جوهر افشان چگونه کار می‌کند؟

این پرینترها در اواخر دهه 1980 ساخته و معرفی شدند و در آن زمان، با ورود آن‌ها به بازار نسبت به مدل‌های لیزری برتری داشتند. با گذشت زمان تغییراتی در ساختار آن‌ها داده شد و عملکرد آن‌ها بهبود یافت، برای همین به میزان محبوبیت پرینترهای جوهرافشان افزوده شد. در این پرینترها، جوهر از طریق چندین (صدها) شلنگ یا اسلحه کوچک که به آن‌ها نازل گفته می‌شود، روی کاغذ چاپ ظاهر شده و تصویر و متن را بازسازی می‌کنند. این قطره‌های جوهر بسیار کوچک و ریز هستند و در حدود 50 میکرون قطر دارند. قطر این قطره‌ها به قدری کم و نازک هستند که چشم انسان قابل دیدن و متمایز کردن آن‎ها از هم نیست. جوهرهای این نوع پرینتر به رنگ‌های سیاه، قرمز، آبی و زرد تولید می‌شوند و این نوع پرینترها با ظرافت و دقت فوق‌العاده بالا، چاپ طرح، متن و اسناد شما را انجام می‌دهند. پرینترهای جوهرافشان با ترکیب رنگ‌ها می‌توانند طیف‌های مختلف و زیبایی از رنگ‌ها برای چاپ به ارمغان بیاورند. این پرینترها‌، طرح را با اسپری هزاران نقطه از جوهر با دقت نوک سوزن در دقیقه چاپ می‌کنند، که این باعث بالا رفتن کیفیت چاپ می‌شود. هر چقدر این نقطه‌ها ریزتر باشند دقت کار بالاتر می‌رود.

حال که نسبت به عملکرد پرینترهای جوهرافشان آگاه شدید، نوبت به دانستن مزیت‌های آن‌هاست.

پرینترهای جوهرافشان چه مزیت‌هایی دارند؟

همانطور که اشاره کردیم، این پرینترها با تکنولوژی بسیار عالی و با دقت بسیار بالا، طرح را روی کاغذ چاپ می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا پرینترهای جوهرافشان محبوب شوند. وجود برخی تکنولوژی‌ها در کنار قابلیت‌های پرینتر دلیل این محبوبیت هستند.

- بالا بودن کیفیت تصویر

قطعا، زمانی که قصد خرید یک پرینتر را دارید، اولین نکته‌ای که برای چاپ درنظر می‌گیرید، کیفیت چاپ است. پرینترهای جوهرافشان، نقطه‌های جوهر را با دقت بسیار بالا و با رزولوشن 1440x1440 نقطه در اینچ (dpi) روی کاغذ چاپ می‌کنند. هرچقدر تعداد این نقطه‌ها در هر اینچ بیشتر باشند، به این معنی است که کیفیت چاپ بهتر و دقیق‌تر است و رنگ‌ها و سایه‌ها بدون مشخص بودن مرزها چاپ می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا عکس‌ها، تصاویر و کارهای گرافیکی با کیفیت بالا و مطابق با طرح اصلی چاپ شوند.

- رنگ‌ها

رنگ‌ها و کیفیت چاپ آن‌ها توسط پرینترها یکی از نکاتی است که هنگام خرید هر نوع پرینتری باید به آن دقت کنید. پرینتری که انتخاب می‌کنید باید توانایی چاپ طیف‌های مختلف هر رنگ را داشته باشد. هر چقدر کیفیت چاپ پرینتر بیشتر باشد، رنگ‌ها با وضوح و روشنایی بیشتری چاپ می‌شوند. در کنار این موارد پرینترهای جوهر افشان سایه‌ها و بازه‌های رنگی در حالت سرد و گرم را با کیفیت فوق‎‌العاده‌ای به وجود می‌آورند. هر روز کیفیت جوهرهای این پرینترها با استفاده از تکنولوزی‌های روز بهبود می‌یابند.

- هزینه کم

براساس نیازهای خود، لیست اولویت‌های مورد نیاز پرینت مناسب خود را درآورید. این کار به شما کمک می‌کند تا پرینتر مناسب خود را براساس فیلترهای درست انتخاب کنید.به غیر از کیفیت تصویر و چاپ خوب با وضوح بالا، قیمت هم یکی دیگر از فاکتورهایی است که روی خرید و انتخاب شما تاثیر می‎گذارد. این را باید بگوییم که پرینترهای جوهرافشان برخلاف همتای لیزری خود، قیمت کمتری دارند. هزینه تهیه و خرید پرینترهای جوهرافشان بسیار کمتر از پرینترهای لیزری است و برای همین بسیار برای کاربران محبوب هستند. قیمت پرینترهای جوهرافشان چند منظوره در مقایسه با پرینترهای لیزری بسیار مناسب‌تر هستند.

- سرعت چاپ

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب پرینتر تاثیر می‌گذارد، سرعت چاپ پرینتر است. هر پرینتر براساس تکنولوژی و قابلیت‌هایی که دارد، در هر دقیقه به میزان مشخصی از کاغذ را می‌تواند چاپ کند. در پرینترهای جوهرافشان در هر دقیقه، تعداد بالایی کاغذ چاپ می‌شود. البته باید بدانید که سرعت چاپ در پرینترهای جوهرافشان کمی بیشتر از پرینترهای لیزریکمتر است، اما در این نوع پرینترها نیازی به صرف کردن زمانی برای گرم شدن نیست و به سرعت می‌توانند شروع به چاپ کنند.

- اندازه پرینتر

پرینترهای جوهرافشان، علاوه بر موارد گفته شده، دارای اندازه مناسب و به قول معروف جمع و جور هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. زمانی که یک پرینتر جوهرافشان را با همتای لیزری خود مقایسه کنید، متوجه این تفاوت خواهید شد. اگر اندازه و داشتن فضای مناسب یکی از دغدغه‌های شما برای خرید پرینتر است، پرینترهای جوهرافشان بهترین گزینه هستند.

حال که نسبت به مزیت‌های پرینترهای جوهرافشان آگاه شدید، وقت آن است که بدانید این پرینترها مناسب برای چه کارهایی هستند. اگر پرینتر را به قصدهای گفته شده در زیر می‌خواهید خریداری کنید، بهترین انتخاب برای شما پرینترهای جوهرافشان است.

- عکاسی

چه عکاس آماتور باشید و چه حرفه‌ای، پرینترهای جوهرافشان به دلیل داشتن جوهرهای رنگی و ترکیب و ایجاد طیف‌های مختلف رنگی بسیار برای شما کارآمد هستند. پرینترهای جوهرافشان که این روزها در بازار هستند، تصویرهای زنده و خیره‌کننده و رنگ‌های چشم‌نوازی را تا سایز A2 چاپ می‌کنند.

- مناسب برای خانواده‌ها

با توجه به مزیت‌های گفته شده، این پرینترها به دلیل هزینه مناسب، جمع و جور بودن که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، کیفیت بالای چاپ و وجود ویژگی رنگی بسیار مناسب کارهای خانگی است.

- مناسب برای کسب‌وکارها

علاوه بر خانواده‌ها، چاپگرهای جوهرافشان بسیار مناسب کسب‌وکارهای کوچک و خانگی، پروژه‌های تجاری و کاربردهای گرافیکی است. سرعت مناسب، هزینه پایین و کیفیت خوب در چاپ باعث پیشنهاد تهیه این نوع پرینترها شده است. البته باید بگوییم که قیمت کارتریج‌های جوهر افشان و تعویض آن‌ها و همچنین سرعت چاپ در ادامه روند کار، ممکن است کمی شما را آزار دهد. این را هم باید خاطرنشان کنیم که تولیدکننده‌های پرینترهای جوهرافشان در حال تغییر این وضعیت هستند و پیشرفت‌های باور نکردنی در این زمینه داشته‌اند.

در انتها باید بگوییم، این شما هستید که با توجه به اولویت‌ها و اهدافی که از خرید پرینتر دارید، می‌توانید پرینتر مناسب خود را خریداری کنید. برای همین منظور قبل از خرید پرینتر نسبت به اهداف خود آگاه شوید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم