دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

معرفی برندهای تولید کنندهای پرینتر

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش 415
دوست داشتن0

شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف و زیادی در حال ساخت و عرضه دستگاه‌های چاپ و کپی هستند. هر کدام از این کمپانی‌ها سعی دارند محصول‌های خود را با ویژگی‌های خاص تولید و روانه بازار کنند تا به نوعی بتوانند با دیگر سازنده‌ها رقابت داشته باشند. اگر به عنوان مشتری قصد خرید پرینتر دارید و نسبت به برند و سازنده کمپانی‌ها آگاهی ندارید، این مطلب در این زمینه به شما کمک می‌کند. شاید تنها نام HP، Samsung و Canon به گوش‌تان خورده باشد، با این حال باید بدانید برندهای دیگری هم وجود دارند که پرینتر می‌سازند. اگر به تاریخچه پرینتر نگاهی بیاندازید، متوجه پیشرفت‎هایی که در ساخت این دستگاه‌ها به وجود آمده خواهید شد. اکثر سازنده‌ها سعی در تولید دستگاه‌های چاپ با سایز کوچک‌تر و امکانات بیشتر دارند و این باعث سردرگمی مشتریان می‌شود. در اینجا قصد داریم به برخی از برندهای معروف سازنده پرینتر اشاره می‌کنیم، همراه ما باشید.

printer brands

سازندگان پرینترها را بشناسید

قبل از معرفی برندهای مختلف، باید بگوییم که هر کدام از پرینترها برای کار خاصی ساخته می‌شوند. قبل از خرید، باید هدف‌تان از تهیه پرینتر را بدانید. پرینترها انواع مختلفی دارند، به طور مثال برخی پرینترها مناسب کسانی است که کار عکاسی انجام می‌دهند و برخی دیگر تنها برای چاپ معمولی سیاه و سفید مناسب هستند.

Canon

کانن (Canon) یکی از معروف‌ترین برندهای پرینتر است و طرفدارهای زیادی نیز دارد. این کمپانی اساس کار خود را بر پایه ساخت دوربین بنا کرده و اکثر مردم، کانن را برای ساخت دوربین‌های باکیفیت می‌شناسند. در حالی که در کنار ساخت دوربین، دستگاه چاپ هم می‌سازد. در سال 1993، شرکت کانن با تاسیس آزمایشگاهی برای دقت سنجی ابزار نوری در توکیو، شروع به تحقیق درباره دوربین‌های با کیفیت کرد. به تدریج این شرکت به یکی از بزرگان عرصه تولید دوربین تبدیل شد و تقریبا در سال 1975 به عنوان شرکت مطرح و معروف در تولید دوربین شناخته شد. به مرور، کمپانی canon خط دیگری برای تولید پرینتر راه‌اندزی کرد و توانست اولین پرینتر لیزری خود را روانه بازار کند. اکنون این برند برای هر دو محصول دوربین و پرینتر شهرت دارد. در حال حاضر کمپانی کانن روی پیشرفت ابزارهای خود کار می‌کنند و سی دارند تا محصول‌های خود را با بروزترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیا بسازند. پرینترهای این کمپانی در مدل‌های مختلف با کارآیی‌های متفاوت در بازار موجود است.

canon logo

HP

اگر به تاریخچه برندها علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما تاریخچه این برند را بخوانید. در اینجا فرصت شرح کامل روند به وجود آمدن این برند و معروفیت آن و معرفی تمامی محصولات آن نیست. این را بدانید که «بیل هاولت» و «دیو پاکارد» دو فارق‌التحصیل مهندسی در گاراژی در پالا آتو کالیفرنیا شروع به ساخت اولین محصول HP کردند. سرانجام اولین محصول خود که یک نوسان ساز صوتی مقاومت خازنی به نام 200a را اختراع کردند. این کمپانی در سال 1972 در صنعت کامپیوتر وارد شد و اولین پرینتر لیزری را در سال 1984 وارد بازار کرد و حدود 10 میلیون دستگاه پرینتر تا سال 1993 فروخت. این کمپانی این روزها محصول‌های مختلفی مثل لپ‌تانپ، کامپیوتر، پرینترهای لیزری و جوهرافشان را با تکنولوژی و ابزارهای پیشرفته تولید می‌کند و بسیار در صنعت تکنولوژی مشهور است.

hp logo

Samsung

سامسونگ برند معروف کره‌ای است و در حال حاضر، کمتر کسی است که این برند را نشناسد و یا تجربه کار با محصول‌های مختلف آن را نداشته باشد. این کمپانی که فعالیت خود را از سال 1969 آغاز کرده، اکنون یکی از شناخته شده‌ترین برندهای دنیا در زمینه تولید گوشی همراه، لوازم خانگی و برقی و پرینتر و چاپگر است. سامسونگ ابتدا دست به تولید تلویزیون‌های سیاه و سفید زد و در نهایت در دهه 70 میلادی، خط تولید ماشین لباسشویی، یخچال و مایکروویو را راه‌اندازی کرد. این کمپانی مشهور، اولین پرینتر لیزری تک رنگ و چند کاره خود را در سال 1990 تولید و روانه بازار شد. همچنین در سال 2003، اولین پرینتر رنگی خود را تولید کرد. ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های برتر شرکت Samsung باعث شده تا پرینترها و دیگر محصول‌های آن پرفروش باشد. در کنار این ویژگی‌ها، این کمپانی به راحتی استفاده، طراحی و ابعاد پرینترها نیز اهمیت داده و به مرور زمان این ویژگی‌ها را براساس رفتار کاربران به روز می‌کند. این را بدانید که سامسونگ، اولین پرینتر لیزری رنگی با قابلیت NFC را در سال 2013 به بازار معرفی کرد.

samusng logo

Brother

بعد از HP، Samsung و Canon که از معروف‌ترین پرینترهای جهان هستند، نوبت به معرفی دیگر برندها می‌رسد. یکی از آن‌ها، برند برادر (Brother) است. این در اروپا و در سال 1958 تاسیس شد. شرکت Brother کارخانه چرخ خیاطی جونز واقع در منچستر را در همان سال در اختیار گرفت. پس از آن این برند با سرعت شروع به رشد کرد. شرکت Brother اولین پرینتر ماتریس نقطه‌ای جهان که پرسرعت بود را در سال 1971 تولید کرد. این محصول ورود این برند به تکنولوژی و بازار آفیس را رقم زد. قانون‌ها و پایبندی این شرکت به فلسفه نوآورانه بودن، منجر به تولید اولین پرینتر چندکاره در سال 1995 شد. اکنون، برند Brother مجموعه متنوعی از محصول‌های خانگی و اداری در انواع مختلف مثل لیزری، جوهرافشان، پرینترهای ، لیبل و دستگاه‌‌های چندکاره تولید و در بازار عرضه می‌کند.

brother logo

Epson

این کمپانی در سال 1942 با نام Daiwa Kogyo Ltd فعالیت خود را آغاز کرد. این کمپانی در ابتدا، یک نوع ساعت مکانیکی به نام Seiko Marvel ساخت. این برند اولین پرینتر مینیاتوری دیجیتال جهان به نام EP-101 را در سال 1968 به بازار عرضه کرد. بعد از آن، شرکت Epson در سال 1975 تاسیس شد، بعد از مدتی این شرکت با Suwa Seikosha ادغام شد و در نهایت شرکت Seiko Epson را در سال 1985 تشکیل دادند. این روزها شرکت ایپسون محصولات مختلف اداری و منزل مثل پرینتر، اسکنر و دیگر تجهیزات دفتری را تولید می‌کند. یکی از خصوصیات این شرکت، تولید محصول‌هایی برای ارتقای استانداردهای محیط زیستی است.

epson logo

Kyocera

این کمپانی با نام Kyoto Ceramic Co. Ltd در سال 1959 با تولید سرامیک‌های با کیفیت در ژاپن تاسیس شد. چهار کمپانی که یکی از آن‌ها سرامیک کیوتو بود، در سال 1982 با یکدیگر ادغام شدند و کمپانی Kyocera شکل گرفت. این کمپانی، شرکت سازنده دستگاه‌های کپی Mita را در سال 2000 خرید و بعد از دو سال یعنی در سال 2002، قسمت تجهیزات دفتری و اداری به نام KYOCERA Document Solutions Inc را راه‌اندازی کرد.اکنون محصولات Kyocera مثل پرینترهای لیزری و پرینترهای چندکاره در صنعت چاپ بسیار مهم هستند و خواسته‌های افراد و شرکت‌هایی که به دستگاه‌های سریع با ظرفیت بالا نیاز دارند را فراهم می‌کند.

kyocera logo

Ricoh

برند Ricoh در سال 1936 در ژاپن تاسیس شد. این کمپانی دستگاه کپی Ricopy 101 که اولین محصول کپی این شرکت بود را در سال 1955 روانه بازار کرد. باید بدانید که اولین دستگاه کپی کاغذ معمولی که با تونر خشک کار می‌کرد، اختراع و تولید شرکت Ricoh است. در حال حاضر این شرکت پرینترهای سیاه و سفید که سرعت چاپ و کیفیت بالایی دارند تولید می‌کند.

ricoh

Lexmark

پرینترهای شخصی به نام IBM اولین محصول کمپانی Lexmark بود. این شرکت در کنتاکی و در سال 1991 تاسیس و شروع به کار کرد. بعد از این دستگاه، پرینتر جوهرافشان سیاه و سفید یکی دیگر از محصولات این کمپانی در سال 1993 بود. روند تولید پرینتر توسط شرکت Lexmark ادامه داشت تا در سال 1994 اولین پرینتر لیزری با کیفیت 1200 در 1200 نقطه در اینچ را روانه بازار کرد. این شرکت از سال 2013 تنها روی تولید پرینترهای لیزری فعالیت می‌کند. به همین منظور روی ارتقای تکنولوژی و ابزار پرینترهای لیزری از مونو لیزر پرینتر گرفته تا پرینترهای چندکاره A3 تمرکز دارد.

lexmark logo

Xerox

این کمپانی در ابتدا با نام Haloid در سال 1906 تاسیس و شروع به کار کرد. در ابتدا، این کمپانی کاغذهای عکاسی تولید می‌کرد. چستر کارلسن در سال 1938، xerographic printingرا پیدا کرد و در نهایت کمپانی Xerox به وجود آمد. اولین دستگاه کپی xerographic جهان به نام Model A Copier توسط این کمپانی در سال 1949 تولید و در بازار عرضه شد. در این روزها، برند Xerox یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید پرینتر و کپی است و پرینترهای لیزری با سرعت و کیفیت بالا در اندازه A3 و A4 تولید می‌کند.

xerox

OKI

کمپانی OKI با هدف ساخت و تولید پرینترهای نقطه‌ای ماتریسی در اروپا و در سال 1984 تاسیس شد و با همین هدف نیز تاکنون فعالیت می‌کند. این شرکت اولین پرینتر ال‌ای‌دی اروپا را در سال 1989 وارد بازار کرد و گارانتی استاندارد سه سال از پرینترها را برای اولین بار در سال 2009 ارائه داد. تولید پرینترها و محصولات ماتریس نقطه‌ای و پرینترهای لیزری تک رنگ یا رنگی از محصولات تولیدی اصلی این برند است. سازگاری دستگاه‌های OKI با انواع فایل‌های مدیا باعث شده تا محصولات این شرکت به عنوان متنوع‌ترین و بهترین این مدل‌ها شناخته شوند.

oki logo

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم