دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

با ویژگی های JetIntelligence در کارتریج های HP آشنا شوید

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش 227
دوست داشتن0

پرینترهایی که در بازار هستند، توسط کمپانی‌های بزرگی مثل سامسونگ، کانن و اچ‌پی تولید و در بازار عرضه می‌شوند. محصولات هر کدام از این شرکت‌های بزرگ دارای ویژگی‌ها و فناوری‌های مختلف هستند. براساس این ویژگی‌ها، کارایی یک محصول با محصول دیگر از کمپانی دیگر متفاوت است. به همین منظور انتخاب پرینتر کمی مشکل می‌شود. کافی است قبل از خرید پرینتر خود، ابتدا نیازها و هدف‌های خود از دستگاه چاپگر را بدانید و سپس نسبت به آن اهداف به جست‌وجوی پرینتر مناسب خود بپردازید.

همانطور که در بالا اشاره شد، یکی از کمپانی‌های تولید کننده و معروف در زمینه پرینتر و کارتریج تونرها، شرکت HP است. محصولات این شرکت بسیار با کیفیت بوده تا جایی که چندتا از کارتریج تونرهای این شرکت جزء پرفروش‌ترین کارتریج‌های 2019 شد. اگر دوست دارید درباره پرفروش‌ترین کارتریج‌های 2019 بدانید مقاله «پرفروش‌ترین کارتریج‌های سال 2019 را بشناسید» را بخوانید.

در این مقاله به اختصار درباره ویژگی‌های کارتریج‌های پرفروش صحبت کردیم. همانطور که گفتیم کارتریج تونر یا پرینتر براساس داشتن ویژگی یا ویژگی‌های خاص، مورد استقبال قرار می‌گیرند. یکی از این ویژگی‌ها، JetIntelligence است. اتفاقا کارتریج HP 17A که جزء لیست پرفروش‌های امسال هم قرار گرفت دارای این ویژگی است. در این مقاله قصد داریم درباره این ویژگی صحبت کنیم. اگر علاقه دارید تا بدانید ویژگی JetIntelligence چیست و به چه کاری می‌آید در ادامه همراه ما باشید.

PRINTER HP

فناوری JetIntelligence چیست؟

JetIntelligence یک فناوری جدید در حوزه کارتریج تونر است، این ویژگی باعث می‌شود که حداکثر استفاده را از پرینتر و کارتریج تونر داشته باشید، یعنی صفحه‌های بیشتری پرینت بگیرید. در واقع این فناوری باعث می‌شود تا در مصرف انرژی تا 53 درصد صرفه‌جویی داشته باشید. در این فناوری از گرمای کمتری برای ذوب تونر روی کاغذ استفاده می‌شود و همین قضیه باعث رسیدن به 53 درصد صرفه‌جویی می‌شود.

ویژگی‌های کارتریج تونرهای دارای فناوری JetIntelligence

این فناوری باعث به وجود آمدن ویژگی‌های دیگری در کارتریج تونرها می‌شود. به این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

1- دارا بودن تونر HP ColorSphere 3 یا کُره رنگی

2- داشتن حداکثر ظرفیت چاپی

3- داشتن تکنولوژی الگوی چاپ

4- داشتن تکنولوژی محافظتی در برابر کلاهبرداری

5- حذف شدن نوار کشیدنی تونر به صورت خودکار

حتما درباره هر کدام از این ویژگی‎ها برای‌تان سوال پیش آمده، که هر کدام از این ویژگی‌ها باعث چه اتفاقی برای کارتریج تونر HP می‌شود و آن را متمایز از کارتریج تونرهای دیگر می‌کند. برای این که کنجکاوی شما را برطرف کنیم در ادامه درباره هر یک از این ویژگی‌ها صحبت می‌کنیم.

تونر HP ColorSphere 3 یا کُره رنگی

اگر کارتریج تونری که خریداری می‌کنید دارای فناوری JetIntelligence است، از ویژگی کُره رنگی یا ColorSphere نیز برخوردار است. این ویژگی باعث می‌شود که هر ایده‌ای را که دارید با 40% شفافیت و 22% میزان چاپ بیشتر، اجرا کنید. کارتریج رنگی 125 HP هم از فناوری ColorSphere بهره برده است.

کمپانی اچ‌پی تجهیزات و لوازم جانبی خود را سازگار با پرینترهای چند کاره (Multi-Function Printer) یا به اختصار MFP و پرینترهای HP Jet طراحی کرده است. به همین منظور شرکت HP فناوریHP ColorSphere را دوباره طراحی کرد تا از آن در پرینترهای کوچک‌تر و سریع‌تر نیز استفاده کند. بعد از طراحی جدید، فناوری HP ColorSphere 3 به وجود آمد، که هسته‌ای نرم‌تر دارند و تونر در آن‌ها سریع‌تر ذوب شده و روی صفحه‌ها جابه‌جا می‌شود. با وجود هسته نرم، پوسته آن سخت و با دوام طراحی و ساخته شده و در نتیجه دربرابر سایش مقاوم‌تر است. با وجود این فناوری، تونر از اولین صفحه تا انتهای ظرفیت، کیفیت خود را حفظ می‌کند. این موضوع باعث می‌شود کارایی بالاتر رود و در برابر تکان و حرکت مداوم، مقاومت بیشتری داشته باشد.

HP

با وجود تونر HP ColorSphere 3 می‌توانید از تونر استفاده کارآمدتر و بهتری داشته باشید و همانطور که در بالا اشاره کردیم، میزان چاپ تا 33% (این درصد بعد طراحی مجدد ColorSphere افزایش پیدا کرد) افزایش دهید. جالبی این تونر این است که با وجود سرعت بالای چاپ، کیفیت کار پایین نمی‌آید و حتی شفافیت کار تا 40% افزایش پیدا می‌کند. همچنین در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود. در این فناوری از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای چاپ بهره گرفته می‌شود.

داشتن حداکثر ظرفیت چاپی

در این نوع کارتریج تونرها به دلیل داشتن تونر ColorSphere 3 بازدهی تا 33 درصد افزایش پیدا می‌کند. این به چه معناست؟ این نوع کارتریج‌ها از گرمای کمتری برای ذوب شدن تونر استفاده می‌کنند و به همین دلیل ساییدگی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه تعداد صفحه‌های چاپی بیشتر می‌شود و این موضوع باعث کاهش هزینه مشتری برای تعویض کارتریج خواهد شد، زیرا در فواصل طولانی‌تر نیاز به شارژ یا تعویض کارتریج تونر می‌شود.

کارتریج تونرهای JetIntelligence با داشتن این ویژگی (رسیدن به حداکثر تعداد چاپی)، به صورت هوشمند و یکپارچه و سازگار کار می‌کنند و نسبت به فرسودگی کارتریج هشدار می‌دهند. کمپانی اچ‌پی با استفاده از این فناوری، رفتار مشتری را تشخیص می‌دهد. کارتریج تونرهای مشتریانی که طبق استانداردهای (ISO) اعلام شده، فعالیت‌های چاپی خود را انجام می‌دهند نسبت به کسانی که به صورت سنتی چاپ را انجام می‌دهند، دچار فرسودگی کمتری می‌شوند.

داشتن تکنولوژی الگوی چاپ

شرکت HP اطلاعات مرتبط با کارتریج‌های پویا و کلیدی را جمع‌آوری می‌کند. با بررسی آن‌ها الگوی رفتاری مشتری را شناسایی کرده و براساس آن‌ها یک الگو و معیار ساده برای کاربران و مشتریان ارائه می‌دهد. این الگو براساس اطلاعاتی مثل میزان تونر استفاده شده، شرایط محیطی مثل دما و رطوبت، اندازه چرخش قطعه‌ها و ساییدگی تونر، عمر کارتریج را تشخیص می‌دهد. وجود این الگو و معیارهای مشابه، که با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده بدست می‌آید، باعث می‌شود که کمپانی بتواند به میزان عملکرد سیستم برسد و در دفترچه‌های راهنما در اختیار مشتریان قرار دهد.

داشتن تکنولوژی محافظتی در برابر کلاهبرداری

وجود ویژگی JetIntelligence باعث می‌شود تا کارتریج تونرهای اصلی HP تعیین هویت شوند. شاید برای‌تان سوال باشد که این تعیین هویت چقدر اهمیت دارد و به چه کاری می‌آید. این ویژگی که با پرینترهای چند کاره و لیزر جت سازگار است، کارتریج‌های استفاده شده یا جعلی را شناسایی کرده و اطلاعات آن را به مشتری اعلام می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که مشتریان نسبت به کیفیت کارتریج و اصلی بودن آن اطمینان پیدا کنند. در واقع کارتریج تونر دارای این فناوری و ویژگی تنها با پرینتر مشخص کار خواهد کرد.

این فناوری باعث می‌شود تا کارتریج تونرها از سیاست‌های فلیت چاپ که برای سازماندهی چند وسیله چاپی در یک شرکت است، حمایت و پشتیبانی کنند. براساس این سیاست‌های چاپی، مشتریان می‌توانند هزینه‌های خود را مدیریت کرده و کیفیت بالای چاپ را حفظ کنند. برای این کار کافی است ابزار مدیریت HP Web Jetadmin فعال شود. 

حذف شدن نوار کشیدنی تونر به صورت خودکار

نوار محافظتی درون کارتریج قرار دارد که ذره‌های تونر را هنگام جابه‌جایی نگهداری می‌کند و به آن مهر و موم یا نوار کشیدنی تونر می‌گویند. در کارتریج تونرهای دارای فناوری JetIntelligence، این مهر و موم‌ها داخل کارتریج تونر است و زمان نصب به صورت خودکار برداشته می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا بدون کوچک‌ترین تاخیر و وقفه بعد از نصب کارتریج، کار پرینت صورت پذیرد.

همانطور که در مقاله‌های قبلی گفتیم، کارتریج تونر اصلی کمپانی‌ها هزینه بالایی دارند. به همین منظور کارتریج تونرهای سازگار توسط شرکت‌های ثالث تولید و روانه بازار شد که کیفیت متناسبی دارند. این در حالی است که در این میان، کارتریج تونرهای تقلبی نیز در بازار وجود دارند و با کارتریج‌ تونرهای سازگار متفاوت هستند. حال از کجا کارتریج‌تونرهای تقلبی را تشخیص بدهیم. در زیر به نکاتی برای تشخیض کارتریج تونرهای تقلبی اشاره کردیم.

کارتریج تونر تقلبی را بشناسید

هر کالایی که توسط کمپانی‌های دیگر (به جز کمپانی‌های ثالث) با نام hp تولید شود و برچسبی مانند برچسب این شرکت داشته و بسته‌بندی آن شبیه کمپانی HP باشد، محصولات تقلبی هستند و برای گمراه شدن مشتریان به این شکل ساخته شده‌اند. برای اینکه نسبت به محصولات اصلی HP مطمئن شوید، مطلب «کدام کاتریج HP اورجینال است؟» را بخوانید. در این مقاله راه‌های تشخیص کالای اصلی اچ‌پی را معرفی کردیم.

کارتریج‌های اورجینال HP با ویژگی JetIntelligence با داشتن فناوری ضد کلاهبرداری امکان ساخت کالای تقلبی را به مراتب بسیار پایین آورده است. با داشتن این فناوری، کارتریج اگر تقلبی یا پر شده باشد به مشتری پیغام «استفاده شده یا جعلی» (Used or counterfeit) نشان داده می‌شود.

LOGO HP

نتیجه استفاده از کارتریج‌ تونر HP پر شده یا ساخت مجدد با ویژگی JetIntelligence

این کمپانی روز به روز در حال بهبود بخشیدن ویژگی‌های پرینترهای چند کاره (MFP) و پرینترهای لیزر جت (LaserJet) است. کمپانی hp معتقد است که کارتریج تونرهای اورجینال با کیفیت بالا تولید می‌شود که تجربه مطلوبی را برای مشتریان به همراه می‌آورد. این نوع کارتریج‌ها با این ویژگی، برای پرینترهای با سرعت مشخص، شرایط محیطی مناسب، خصوصیات فیوز، اندازه پرینتر و ویژگی‌های شارژ تونر با مشخصات دقیقی ساخته می‌شوند.

به طور مثال ویژگی تونر ColorSphere 3 بسیار منحصر به فرد بوده و به راحتی قابل جابه‌جایی نیست. تمام این کارها برای بالا رفتن رضایت مشتری و کیفیت چاپی انجام می‌شود. در نتیجه اگر تونر شارژ شده یا ساخت مجدد استفاده شود به این ویژگی‌ها صدمه وارد می‌شود و در نتیجه از کارایی این کارتریج تونرها کاسته می‌شود.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم