دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

کدام کارتریج اورجینال HP است؟

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش 190
دوست داشتن0

کاتریج هم مثل دیگر لوازمی که در بازار موجود است، به دو نوع اصلی و تقلبی تقسیم می‌شود. متاسفانه این مسئله صدمات بسیاری را به کار و اعتماد ما وارد می‌کند و در نتیجه برای ما هزینه‌هایی را که گاهی بسیار هم هست، به همراه می‌آورد. با این وجود ما اینجا هستیم تا با دانستن چند نکته و روش بتوانید به راحتی اصل بودن کاتریج HP را تشخیص دهید. همراه ما باشید.

در ادامه روش‌های تشخیص کاتریج‌های اورجینال و فیک HP را می‌گوییم.

1- بارکد (QR Code)؛ راهی برای تشخیص اصل بودن کاتریج HP

بیشتر کاتریج‌های HP دارای یک برچسب بارکد (QR Code) روی بسته‌بندی خود هستند. شما می‌توانید از طریق یک اپلیکیشن اسکن QR Code رو گوشی همراه خود این کد را اسکن کنید. با اسکن این کد، اطلاعات مرتبط با کاتریج موردنظر شما به شرکت HP ارسال شده و از سوی شرکت، تاییدیه نسبت به اصالت و سلامتی کالا را مشاهده خواهید کرد.

logo hp

نکته: برای اسکن QR Code می‌توانید از اپلیکشن QR code scanner استفاده کنید.

2- چک کردن هولوگرام کاتریج HP

یک برچسب امنیتی یا همان هولوگرام اختصاصی روی بسته‌بندی محصولات و کاتریج‌های HP قرار دارد. اکثرا این برچسب داخل کارتن و روی باند قرار دارد، در بعضی از کاتریج‌های جوهرافشان HP در بالا سمت چپ یا راست قرار دارد. بعد از پیدا کردن هولوگرام دو روش زیر را بررسی کنید:

- اگر کمی به این برچسب با دقت نگاه کنید دو علامت «OK» و «ü» را می‌بینید. بعد از مشاهده این دو علامت، کاتریج را به عقب و جلو تکان دهید، در این روش حرکت این دو علامت باید برعکس هم باشد.

- حال که این دو علامت را دیدید، این بار کاتریج را به چپ و راست تکان دهید، با این کار دو علامت «OK» و «ü» هم جهت با هم حرکت خواهند کرد.

توجه: شرکت HP یک برچسب جدید دیگر را هم کنار این هولوگرام قرار داده است. در این برچسب کد بدنه درج شده است که با اسکن آن از طریق موبایل یا وارد کردن کد در سایت HP هویت محصول شما تثبیت (Authentication) می‌شود.

logo hp

بعد از بررسی‌های انجام شده و دریافت پاسخی مبنی بر مجاز بودن یا به اصطلاح Verify بودن، می‌توانید مطمئن باشید که محصول خریداری شده اصل است. همچنین باید درنظر داشته باشید که از این روش (تثبیت هویت) زمانی که کد بدنه روی برچسب درج شده، می‌توانید استفاده کنید.

روش‌های تشخیص اصل بودن کاتریج‌های قدیمی‌تر HP

دو راه برای تشخیص کاتریج‌های اصلی و تقلبی HP را گفتیم، این دو روش برای محصولات جدید این شرکت است. حالا برای کاتریج‌های قدیمی‌تر چه کار باید انجام داد؟ نگران این موضوع نباشید، زیرا راه‌هایی برای تشخیص کاتریج‌های اورجینال و فیک قدیمی‌تر داریم که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم. در کنار ما باشید.

 

1- تغییر رنگ هولوگرام امنیتی کاتریج HP

شرکت HP، هولوگرام‌های امنیتی خود را به گونه‌ای ساخته است که بتوانید با چند راهکار آسان نسبت به اصل بودن محصول مطمئن شوید. اولین مورد تغییر رنگ هولوگرام است؛ به این صورت که اگر جعبه را تکان دهید، رنگ برچسب تغییر خواهد کرد و نیمی از کلمه ORIGINAL TONERبر حسب رنگ پس‌زمینه روشن و تاریک می‌شود. اگر پس‌زمینه تاریک باشد نیمی از ORIGINAL TONERروشن می‌شود و بالعکس.

2- برچسب‌ حرکتی کاتریج HP

همانند کاتریج‌های جدید، محصولات قدیمی‌تر هم، برچسب‌های حرکتی دارند. این هولوگرام‌ها دارای دو علامت «OK» و «ü» هستند.

- کاتریج را به عقب و جلو تکان دهید، دو علامت «OK» و «ü» باید برعکس هم حرکت کنند.

- زمانی که کاتریج را به چپ و راست حرکت می‌دهید، دو علامت «OK» و «ü» در راستای هم حرکت می‌کنند.

3- کنترل بسته‌بندی؛ تشخیص اورجینال بودن کاتریج HP از طریق بسته‌بندی

همانطور که می‌دانید، این روزها شرکت‌های بزرگ اهمیت ویژه‌ای به کیفیت بسته‌بندی محصولات خود می‌دهند. شرکت HP هم یکی از همین شرکت‌های بزرگ است و اجازه عرضه محصول در بسته‌بندی ناقص، آسیب‌دیده و ... را به بازار نمی‌دهد. در نتیجه بسته‌بندی‌های بی‌کیفیت یکی از راه‌های تشخیص تقلبی بودن کاتریج HP است. همچنین شما باید به باز نبودن بسته‌بندی توجه داشته باشید و به هیچ وجه محصول باز شده را خریداری نکنید. بیشتر بسته‌بندی محصول‌های HP شبیه هم بوده و تفاوت زیادی با هم ندارند.

cartridge hp 17a

4- بررسی کاتریج HP

بعد از باز کردن بسته‌بندی کاتریج HP، خود کاتریج را بررسی کنید. در بررسی محصول به نکته زیر دقت کنید:

- کاتریج نو نباید هیچ علائمی از جوهر یا پودر پخش شده، کارکردگی و دستکاری داشته باشد.

hp cartridge 85a

5- تهیه کاتریج HP از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر

قبل از خرید، می‌توانید درباره محصول مورد نظرتان در اینترنت تحقیق کنید. با این کار فروشگاه و سایت‌های معتبر فروش کاتریج HP را پیدا خواهید کرد. به سایت فروشگاه سر بزنید و درباره محصول و کامنت‌های مرتبط با آن خرید را بخوانید. در کامنت‌ها می‌توانید نظر مشتریان قبلی نسبت به آن محصول و فروشنده را بدانید و به درستی تصمیم‌گیری کنید. بعد از خرید حتما از فروشگاه موردنظر فاکتوری مبنی برا اصل بودن کالا تقاضا کنید تا محصول خریداری شده شامل ضمانت شرکت باشد.+

6- استفاده از برنامه تثبت هویت HP

از سال 2004، شرکت HP برنامه تثبیت هویت یا همان Authentication را برای اکثر محصولات خود به مرور ارائه داده است. استفاده از این روش اطمینان اصل بودن محصولی که قصد خرید آن را دارید، برای شما به وجود می‌آورد.

7- بررسی قیمت کاتریج‎های HP

حتما شنیده‌اید که هر ارزانی بی‌دلیل و هر گرانی بی‌حکمت نیست. دقیقا این ضرب‌المثل در خرید کالاهای اصل صدق می‌کند. البته این موضوع به این معنا نیست که کالای خود را گران‌تر از قیمت بازار خریداری کنید. شما قبل از خرید، تنها با سرچ در اینترنت می‌توانید حدود قیمت کاتریج‌های اصل HP را پیدا کرده و مقایسه کنید. اگر فروشگاهی قیمت خیلی پایین‌تر از قیمت بازار داشت حتما به اصل بودن محصول شک کنید.

8- کیفیت چاپ و عملکرد کاتریج HP

بعد از خریداری محصول، می‌توانید متوجه اصل و تقلبی بودن کاتریج HP شوید. تونرهای کاتریج‌های تقلبی زودتر از موعد تمام می‌شوند و این نشان‌دهنده تقلبی بودن کاتریج است. زمانی که صفحه‌های چاپ شده؛ یک‌نواحت، روشن و شفاف باشند و علائمی از پخش جوهر و پودر، رگه‌هایی از رنگ و ... در آن وجود نداشته باشه، می‌توانید از اصل بودن کاتریج HP مطمئن شوید.

امیدوارم با راهکارهای ارائه شده بتوانید اصل و تقلبی بودن کاتریج‌های HP را به راحتی تشخیص دهید و تجربه خرید خوبی داشته باشید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم