برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

کارتریج تونر شارژ شده HP چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش 310
دوست داشتن0

کمپانی HP یکی از کمپانی‌های بزرگ تولید پرینتر و محصولات مرتبط با آن است. یکی از محصولات مرتبطی که این کمپانی تولید می‌کند کارتریج تونر است. یکی از درآمدهای اصلی این کمپانی‌ها فروش محصولات فرعی دستگاه‌های چاپی مثل کارتریج تونرهاست، برای همین ممکن است این شرکت‌ها سود زیادی از فروش خود پرینترها نداشته باشند و سود اصلی را فروش این نوع محصول‌ها بدست آورند.

در واقع این علت اصلی گران بودن کارتریج تونرهای اصلی نسبت به سازگار آن‌هاست. تعویض کارتریج تونرهای اصلی HP و خریداری یک محصول جدید هزینه بر بوده و برای همین مشتریان یا از کارتریج تونرهای سازگار استفاده می‌کنند یا این کارتریج تونرها را شارژ می‌کنند. کارتریج تونرهای سازگار یا شارژ شده مشکلاتی را برای پرینتر به همراه دارد. اگر شما به این مشکل برخوردید یا قصد شارژ مجدد کارتریج تونر HP خود را دارید این مقاله را از دست ندهید.

LASERJET PRINTER

در مقاله «تفاوت کارتریج تونر سازگار با کارتریج تونر اصلی چیست؟» درباره تفاوت کارتریج‌های اصلی و سازگار صحبت کردیم. اگر نسبت به این موضوع کنجکاو شدید، خواندن این مطلب خالی از لطف نیست. همانطور که در بالا گفتیم ممکن است کارتریج تونرهای شارژ شده HP مشکلاتی را برای پرینتر ایجاد کند و شما را به دردستر بیاندازد. در اینجا می‌خواهیم درباره این مشکلات صحبت کنیم.

استفاده از کارتریج تونرهای شارژ شده خوب است یا خیر؟

بسیاری از اهالی چاپ و این صنعت توصیه می‌کنند که از کارتریج تونرهای شارژ شده استفاده نکنید، دلیل آن چیست؟ با توجه به وجود محصول‌های تقلبی یا همان فیک که سراسر بازار را پر کرده، خرید کارتریج تونر شارژ شده ریسک است. افراد سودجو، کارتریج‌های استفاده شده یا از دور خارج شده را از بازار جمع‌آوری می‌کنند، آن‌ها را تعمیر و روانه بازار می‌کنند.

یا افرادی هستند که به هنگام شارژ کارتریج، قطعه‌های داخل آن را با قطعه‌های معیوب عوض کرده و آن را با ایراد به شما می‌دهند. این را باید بدانید که این افراد از فروش همچین کالاهایی سود بالایی به جیب می‌زنند. در نتیجه استفاده از کارتریج‌های شارژ شده تا حد امکان توصیه نمی‌شود.

hp cartridge 44a

آسیب‌های وارده از سوی کارتریج شارژ شده یا تقلبی

کارتریج تونرهای تقلبی یا شارژ شده HP به پرینتر شما آسیب وارد می‌کنند. این آسیب‌ها گاهی سطحی و گاهی هم باعث ایجاد ضرر زیادی برای شما می‌شود. این نوع کارتریج تونرها علاوه بر صدمه زدن به دستگاه به سلامتی شما نیز آسیب وارد می‌کنند، زیرا از پودرها و تونرهای تقلبی شارژ می‌شوند.

قطعات داخلی کارتریج تونرهای شارژ شده از کیفیت پایین برخوردار است و در نتیجه مشکلاتی را برای پرینتر شما به همراه می‌آورد که می‌توان به آسیب دیدن درام و پایین آمدن کیفیت چاپ اشاره کرد. این بخش کوچکی از مشکلات کارتریج تونرهای تقلبی یا شارژ شده HP است. به طور مثال کارتریج لیزری مشکی HP 85A در مدل اصلی با ظرفیت چاپ 1600 صفحه در بازار عرضه شده، در حالی که کارتریج تونر شارژ شده یا تقلبی قطعا این میزان ظرفیت چاپ را پوشش نمی‌دهند.

در کنار مشکلاتی که گقتیم، این نوع کارتریج تونرها، سر و صدای زیادی را برای پرینتر به همراه می‌آورند. وقتی قطعه‌های داخلی کارتریج هنگام شارژ با قطعه فرسوده جابه‌جا شود در نتیجه کارآیی خود را از دست خواهد داد و با این عوامل پرینتر دچار سر و صدای زیادی می‌شود.

laserjet color cartridge

کارتریج تونر شارژ شده علت کم رنگ شدن چاپ

یکی دیگر از مشکلاتی که کارتریج تونرهای شارژ شده ایجاد می‌کنند، افت کیفیت چاپ است. پودر شارژ و تونر دارای کیفیت‌های مختلفی هستند. زمانی که کارتریج تونرتان توسط یک فروشگاه یا فرد نامعتبر شارژ می‌شود، امکان استفاده از تونر یا پودر بی‌کیفیت وجود دارد. شارژ با پودر بی‌کیفیت اگرچه هزینه کمی دارد، اما به شدت روی کیفیت چاپ شما تاثیر می‌گذارد و آن را دچار مشکلات بسیاری می‌کند. چاپ شما کم رنگ و دچار خطوط نامشخصی می‌شود.

اگر قصد شارژ کارتریج تونر HP خود را دارید، حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.

نام‌های کارتریج شارژ شده در بازار

کارتریج‌های شارژ شده در بازار به نام‌های مختلفی شناخته می‌شوند. بهتر است قبل از شارژ کارتریج تونر HP تان درباره این نام‎ها بدانید. کارتریج ریفیلد، کارتریج ریشارژ، کارتریج بازیافتی و کارتریج‌های استوک هر کدام دسته‌بندی از کارتریج‌های شارژ شده هستند.

تشخیص کارتریج تونر اصلی HP با کارتریج تونر شارژ شده یا تقلبی

کارتیج تونرهای اصلی HP دارای مشخصاتی هستند که با بررسی آن‌ها میتوانید نسبت به اصل بودن این نوع محصولات آگاه شوید. اگر می‌خواهید درباره این مشخصات بدانید، مطلب «کدام کاتریج HP اورجینال است؟» را بخوانید؛ در این مقاله راه‌های تشخیص کارتریج تونر اصلی HP را توضیح دادیم.

این را باید بدانید که کارتریج تونرهای طرح HP یا همان نوع سازگار از لحاظ کیفیت مشابه کالای اصل نیستند. در سال‌های گذشته کارتریج تونرهای سازگار کیفیت پایینی داشتند اما به مرور زمان کمپانی‌های سازنده این نوع کارتریج‌ها محصولات خود را ارتقاء بخشیدند و از لحاظ کیفیت آن‌ها را بهبود دادند. با این حال کیفیت کارتریج‌های طرح اصلی به پای کارتریج تونرهای اصلی HP نمی‌رسند. با این وجود بهتر از کارتریج تونرهای شارژ شده هستند.

باز و بسته شدن کارتریج تونرها باعث صدمه دیدن آن‌ها می‌شود و امکان صدمه خوردن قطعه‌های داخلی آن‌ها بیشتر است.

تونر از مواد شیمیایی و کربنی ساخته می‌شود و به عنوان پایه و اساس کار کارتریج‌های لیزری هستند. اگر پودر استفاده شده کیفیت مطلوب را نداشته باشد، کیفیت چاپ بسیار پایین آمده و در نتیجه چاپ بسیار کم رنگ و بی‌کیفیت است و در نتیجه شما را مجبور به تعویض یا خریداری کارتریج جدید می‌کند. همانطور که گفتیم این پودرها از تریکبات شیمیایی و کربنی ساخته شده‌اند و در نتیجه اگر پودر تونرها بی‌کیفیت باشد، به سلامتی کسانی که با دستگاه پرینتر کار می‌کنند آسیب وارد می‌شود. باید توجه داشته باشید که در هر کاری حفظ سلامتی اولویت شماست.

laserjet cartridge

کارتریج تونر خراب باعث ریختن پودر تونر داخل پرینتر می‌شود و قطعه‌های داخلی را کثیف می‌کند. این کثیفی ممکن است به مرور به درام کارتریج آسیب وارد کند و باعث ایجاد لک و نقطه‌هایی روی چاپ شما شود. با توجه به توضیحات بالا، بهتر است اگر در موقعیت اضطراری قرار نگرفتید، اقدام به شارژ کارتریج تونرتان نکنید، در صورت امکان بهتر است به جای استفاده از کارتریج تونر اصلی HP از نوع سازگار آن استفاده کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم