دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

آیا کارتریج تونرهای HP دارای تاریخ انقضا هستند؟

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش 1107
دوست داشتن0

پرینترها و محصولات تولید شده از شرکت‌های بزرگ مثل HP دارای ویژگی‌ها و خصوصیاتی هستند. داشتن این ویژگی‌ها، این کمپانی‌ها را از دیگر تولیدات متمایز می‌کند. در محصولاتی مثل گوشی همراه و لپ تاپ و یا محصولات این چنینی تاریخ انقضایی درج نشده، اما با پایین آمدن کارآیی هر کدام از این محصولات متوجه پایان عمرشان می‌شوید. به طور مثال، گوشی آیفون 11 از سوی کمپانی اپل تولید و وارد بازار شد، این کمپانی هر سال ورژن جدیدی از محصولات خود را رونمایی و سپس وارد بازار می‌کند، این در حالی است که برای هیچ کدام از محصولات قبلی تاریخ انقضایی تعیین نشده، با این وجود اپل بعد از عرضه محصول جدید، ساخت ورژن‌های قبلی را متوقف می‌کند و با به روزرسانی نرم‌افزار کارآیی ورژن‌های قبلی پایین‌تر می‌آبند و این کار همان اعلام تاریخ انقضاء محصولات قبلی اپل است چون به مرور از کار می‌افتند و کارایی خود را از دست می‌دهند.

cartridge toner hp 17a

حال برگردیم به پرینترها و کارتریج‌ها، آیا کمپانی تولید کننده این محصولات هم مانند اپل عمل می‌کنند یا برای هر محصول‌شان تاریخ انقضاء مشخصی تعیین خواهند کرد یا به گونه دیگر طول عمر محصولات خود را بیان می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم درباره بودن یا نبودن تاریخ انقضاء برای کارتریج تونرهای HP صحبت کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

وجود یا عدم تاریخ انقضاء برای کارتریج تونرهای HP

باید بدانید که کمپانی HP، روی کارتریج تونرهای خود تاریخی را درج کرده، اما بدانید که این تاریخ که روی بسته‌بندی محصولات قرار گرفته برای کارتریج‌های جوهر افشان و لیزری معنی متفاوتی دارد. این تاریخ در واقع بیانگر تاریخ تولید است. تاریخ حک شده روی کارتریج تونر اصلی hp یا کارتریج‌های لیزری، تاریخ تولید تونر را نشان می‌دهند و در واقع تاریخ تولید کارتریج هستند یا به طور دقیق زمانی که کارتریج HP از سوی تونر شارژ شده است. نسبت به واقعی بودن این تاریخ مطمئن باشید.

cartridge hp

مدت زمان استفاده از کارتریج تونر HP

براساس توصیه‌های کمپانی HP، بهترین زمان برای استفاده از کارتریج تونرهای این شرکت، سه سال پس از تولید بیان شده است. البته اگر کارتریج تونرتان را در شرایط مناسب و خوبی نگهداری کردید، این زمان ممکن است طولانی‌تر هم باشد. به طور مثال اگر کارتریج تونری را چند سال گذشته خریداری کردید اما هنوز از آن استفاده نکردید به معنای نا کارآمدی یا از بین رفتن آن نیست و این موضوع بستگی به شرایط نگهداری شما از کارتریج تونر دارد. اگر کارتریج تونر را در شرایط مطلوب و مناسب نگه داشتید هنوز هم می‌توانید از این محصول استفاده کنید. کافی است آن را در پرینتر قرار داده و یک صفحه تستی از آن پرینت بگیرید و کیفیت چاپ را بسنجید.

هنگام خرید کارتریج تونر HP به تاریخ تولید آن توجه کنید و سعی کنید زمان خرید، این بازه کمتر باشد تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

کمپانی HP شرایط نگهداری از کارتریج تونرهای خود را در وب سایت خود اعلام کرده و در دفترچه راهنمای محصول نیز درج شده است. شرایط آب و هوایی به شدت روی کارآیی کارتریج تونز تاثیر دارد، دما و رطوبت عواملی هستند که باعث ساییدگی در کارتریج تونرها می‌شوند و به مرور در آنها فرسایش ایجاد می‌کنند. دما و رطوب نامناسب باعث می‌شود کارتریج سریعتر آسیب دیده و در نتیجه کیفیت چاپ لطمه ببیند.

کارتریج تونرهای لیزری از مواد کربنی و پلاستیکی ساخته شده‌اند. ذره‎های این پودرها بسیار ریز بوده و آغشته به رنگ دانه‌ها هستند. اگر کارتریج را در هوای گرم یا مرطوب نگهداری کرده باشید، حتی اگر کارتریج تونر را باز نکرده باشید، این ذره‌ها بهم می‌چسبند و در نتیجه به روند چاپ لطمه می‌زنند. این موضوع باعث گیر کردن درام می‌شود و علاوه بر این، چاپ با دقت و کیفیت خوب انجام نمی‌شود. شرایط آب و هوایی یکی از علت‌های کم رنگ شدن چاپ است.

hp cartridge 125a

شرایط نگهداری و استفاده از کارتریج تونر HP

زمان استفاده از این نوع کارتریج تونر، اگر شرایطی را رعایت کنید، کارتریج تونر شما عمر بیشتری را برای شما کار خواهد کرد. در ادامه به چند شرایط استفاده و نگهداری این محصول اشاره می‌کنیم.

- اگر هنگام خرید به بسته‌بندی کارتریج تونرهای HP توجه کنید، متوجه نوع بسته‌بندی آن‌ها می‌شوید. این کارتریج تونرها را در بسته‌های نایلونی که به صورت کامل عایق تولید شده‌اند، قرار داده و بسته‌بندی می‌کنند. این کار به دلیل نرسیدن رطوبت و گازهای مشتعل به کارتریج است. در نتیجه اگر کارتریج را از داخل بسته نایلونی خارج کردید و نمی‌خواهید تا مدتی از آن استفاده کنید، آن را در بسته‌بندی خود یا مشابه قرار دهید.

- یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، رنگ بدنه کارتریج تونرها است. کارتریج تونرها به دلیل محافظت از نور و ضربه به رنگ سیاه و عایق ساخته می‌شوند. نور به مرور زمان باعث کم رنگ شدن دانه‌های تونر و جوهر می‌شود و برای همین رنگ سیاه و عایق محکم آن از آسیب رسیدن کارتریج در برابر نور محافظت می‌کند. اجزا و سیستم‌های داخل کارتریج بسیار حساس بوده و برای همین بدنه آن محکم است. در نتیجه مراقب باشید تا کارتریج به مدت طولانی در معرض نور قرار نگیرد.

- بسته‌بندی مقوایی کارتریج یکی از مواردی است که باید به آن دقت کنید. این بسته‌بندی یکی از اجزاء اصلی در محافظت از کارتریج است و اگر آسیبی در آن دیدید از خریداری آن محصول خودداری کنید.

- با توجه به وجود کارتریج‌های تقلبی، بسیار مشاهده شده که این نوع کارتریج‌ها را داخل بسته‌بندی اصلی به فروش می‌رسانند. اگر می‌خواهید کارتریج تونر اصلی بخرید ابتدا آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و در درجه بعدی حتما مطلب «کدام کاتریج HP اورجینال است؟» را بخوانید. در این مطلب سعی کردیم راه‌های تشخیص کارتریج اصلی HP را بیان کنیم.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم