دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

خشک شدن هد جوهر افشان

نوشته شده در تاریخ8 ماه پیش 278
دوست داشتن0

احتمالا با سوالی در مورد خشک شدن هد جوهر افشان در اینترنت به این صفحه راهنمایی شده اید. خیالتان راحت باشد، نکات کاربردی در این محتوای کوچک وجود دارد. با ما همراه باشید.

هد جوهر افشان چیست؟

یکی از اجزای مشترک همه چاپگرهای جوهر افشان، هد چاپ (print head) است. محفظه ای کوچک که جوهر در آن ذخیره شده و از طریق نازل های کوچک زیر آن، بر روی کاغذ اسپری می شود. دو نوع اصلی آن هد پیزو و هد حرارتی نام دارند که هر کدام از روش های مختلفی برای اسپری جوهر استفاده می کنند.

وقتی نتیجه چاپ همراه با رگه ها و خطوط سفید یا ناپدید شدن قسمت هایی از چاپ باشد، علت اولیه می تواند خشک شدن هد جوهر افشان باشد. مهم نیست از چه کارتریج یا پرینتری استفاده می کنید، در هر صورت ممکن است جوهر در هد خشک شده باشد. در ادامه دلایل آن ذکر خواهد شد.

دلایل خشک شدن هد جوهر افشان

همان طور که گفته شد هد جوهر افشان در قسمت زیرین دارای نازل های کوچک و بسیار حساسی است که اسپری رنگ از طریق آنها انجام می گیرد. اگر این نازل ها به هر دلیل مسدود شده باشند، اسپری رنگ دچار اختلال شده و چاپ همراه با خطوط سفید رنگ انجام می شود. بنابراین تمیز نگه داشتن هد جوهر افشان و استفاده منظم از پرینتر بسیار اهمیت دارد. در غیر این صورت کل دستگاه تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب می بیند.

برای جلوگیری از خشک شدن هد جوهر افشان باید نکاتی رعایت شود از جمله: تمیز نگه داشتن محیط، خاموش کردن دستگاه و استفاده از روکش مناسب جهت محافظت از گرد و غبار در زمان هایی که مورد استفاده قرار نمی گیرد، تمیز کردن هد جوهر افشان با مکش و وسایل مناسب، استفاده منظم از دستگاه.

از دیگر عواملی که موجب اشکال در چاپ و خشک شدن هد جوهر افشان می شود استفاده از جوهر نامرغوب و نگهداری پرینتر در مکانی گرم یا زیر نور خورشید است.

اگر قرار است برای مدت طولانی از پرینتر خود استفاده نکنید، بهتر است کارتریج را از دستگاه خارج کرده و در یک کیسه پلاستیکی نگهداری کنید. هوای داخل پلاستیک را تا حد ممکن خارج کرده و در آن یک دستمال مرطوب قرار دهید.

البته دستمال نباید با کارتریج تماس مستقیم داشته باشد، فقط هوای داخل پلاستیک را مرطوب نگه دارد. سپس کارتریج را در حالت عمودی و در جایی خنک و مطمئن نگه دارید. در این صورت تا حد زیادی از خشک شدن جوهر در آن جلوگیری خواهید کرد.

 

تمیز کردن هد جوهر افشان

به هر حال اگر متوجه خشک شدن هد جوهر افشان شدید، نگران نباشید. به احتمال بسیار زیاد با روش های دستی می توان آن را تمیز کرد. کافی است آن را از محفظه به آرامی خارج کرده و با دستمال یا مکش با لوله های کوچک و باریک تمام نازل ها را از شر جوهر خشک شده خلاص کنید. می توانید برای این کار از متخصصان کمک بگیرید.

ممکن است از خشک شدن هد جوهر افشان مدت زیادی گذشته باشد و تمیز کردن آن ممکن نباشد. در این صورت مجبور به تعویض خواهید بود. بنابراین جهت پیشگیری از هزینه های اضافی، در مراقبت منظم از پرینتر و اجزای آن کوشا باشید. 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم