دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

شارژ کارتریج جوهر افشان

نوشته شده در تاریخ8 ماه پیش 267
دوست داشتن0

برای داشتن بالاترین بهره وری از پرینتر لازم است مواد مصرفی آن از بهترین نوع باشند. یکی اصلی ترین دغدغه های صاحبان پرینتر داشتن شارژر کارتریج است.  شارژ کارتریج جوهر افشان را می توان بهترین مواد مصرفی یک دستگاه پرینتر نام برد. در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت که دلیل این انتخاب چیست.

اگر بخواهیم بگوییم شارژر کارتریج چه کارایی دارد و چیست؟ به زبان ساده شارژر کارتریج یعنی پر کردن مجدد مواد مصرفی از پودر یا جوهر. شارژر کارتریج جوهر افشان عملیات چاپ را با جوهر مایع انجام می دهد. از مزایای شارژر کارتریج جوهر افشان صرفه جویی در هزینه ها از جمله هزینه های چاپ است. در این روش می توان با قیمت مناسب تر و البته پایین تری کارتریج اصلی را شارژ کرد و تا مدت ها از آن استفاده کرد.

 نحوه شارژ کارتریج جوهر افشان 

شارژ پرینتر نیز به این صورت است بعد از اتمام کارتریج با سرنگ معمولی جوهر داخل آن تزریق می شود. حال اگر دستگاه پرینتر توسط جوهر اورجینال و مرغوب شارژ نشود. حتی اگر با موادی که افت کیفیت داشته اند شارژ  شود باعث آسیب رسیدن به دستگاه خواهد شد.

امروزه به دلیل پاسخ گو نبودن بازار و عدم وجود شارژ کارتریج جوهر افشان با کیفیت بالا به صاحبان چاپگرها و پرینترها توصیه می شود تا در صورت اطمینان از کیفیت و اصل بودن شارژر دستگاه را شارژ نمایند. البته نحوه شارژ کارتریج جوهر افشان باید توسط متخصص آن انجام شود. چرا که شاید پس از پر کردن دوباره ی کارتریج قطعاتی نیاز به تعویض داشته باشند.

نحوه صحیح پر کردن کارتریج پرینتر جوهر افشان

نحوه صحیح پر کردن کارتریج پرینتر جوهر افشان ( شارژ کارتریج جوهر افشان ) مستلزم رعایت نکاتی است که در اینجا به آن ها می پردازیم:

ابتدا به یک کیت پر کردن جوهر نیاز داریم که آن را از فروشگاه تهیه می کنیم. سپس یک رول دستمال کاغذی و مقداری نوار چسب را بر روی سطحی که مانند میز صاف باشد می گذاریم. کارتریج خالی را از پرینتر خارج می کنیم و چون با جوهر آلوده کار می کنیم دستکش پلاستیکی می پوشیم.

کارتریج خالی را بر روی دستمال کاغذی تا شده قرار می دهیم. دستورالعمل هایی که همراه با کیت جهت شارژ کارتریج در محل خریداری کرده ایم را مطالعه و با توجه به آن که کارتریج ما چه نوعی است آن را پر می کنیم. در ادامه به طریقه ریختن جوهر در چاپگر می پردازیم.

طریقه ریختن جوهر در چاپگر

برای شارژ کارتریج پرینتر جوهر افشان تا آن جا گفتیم که باید با توجه به کیت مخصوص عمل کنیم. در ادامه مخزنی که توسط جوهر پر می شود را شارژ می کنیم که این سوراخ یا مخزن اسفنجی درون خود دارد. علاوه بر دو رنگ اصلی سیاه و سفید سه رنگ جوهر نیز وجود دارد: زرد، ارغوانی و فیروزه ای. این رنگ ها باید به دقت و در سوراخ مخصوص کارتریج ریخته شوند.

فوم اسفنجی را به پایین تر فشار داده و جوهر را اضافه میکنیم. اگر احساس کردیم مقدار رنگ زیاد شد درب آن را با دستمال کاغذی پاک کرده و سپس با یک قطعه نوار چسب می پوشانیم. همه ی این مراحل را برای بقیه ی رنگ ها تکرار می کنیم. کارتریج جوهر را در پرینتر قرار می دهیم. در این مرحله بلافاصله کاغذی را برای دریافت اضافات جوهر چاپ می کنیم.

مزایای شارژ کارتریج جوهر افشان 

یکی دیگر از فواید شارژ کارتریج جوهر افشان این است که آسیب کم تری به محیط زیست می زند. چرا که با شارژ مجدد شارژر کارتریج مصرف جعبه های پلاستیکی و کاغذی کاهش می یابد بنابراین به کاهش آلودگی محیط زیست کمک می کند. شارژر کارتریج جوهر افشان از جهت هزینه بسیار به صرفه است چرا که خود دستگاه پرینتر جوهر افشان از پرینترهای لیزری ارزان‌تر است. پس می توان بهترین گزینه را کارتریج جوهر افشان دانست.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم