دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

خشک شدن کارتریج

نوشته شده در تاریخ8 ماه پیش 248
دوست داشتن0

اگر در حوزه چاپ فعالیت داشته باشید مطمئنا با این چالش روبرو هستید که از کجا بفهمیم کارتریج خشک شده است یا نه. خشک شدن کارتریج نه تنها عملیات چاپ شما را مختل می کند، بلکه به مکانیزم داخلی چاپگر شما نیز آسیب می رساند. بنابراین مهم است که به موقع نسبت به تعویض کارتریج تان اقدام نمایید. اگر دوست دارید بدانید که چه زمانی کارتریج شما خشک شده است و دلیل خشک شدن آن چیست، پیشنهاد میکنیم تا انتهای متن همراه ما بمانید.

دلیل خشک شدن کارتریج چیست؟

قبل از اینکه به بررسی این موضوع بپردازیم که چه زمانی کارتریج ما خشک شده است، باید بدانیم که چرا کارتریج ممکن است خشک شود. کارتریج های جوهری اگر زمان زیادی استفاده نشوند، اصطلاحا خشک می شوند. بر اثر این خشک شدن نیز، عملیات چاپ شما مطلوب نخواهد بود. زیرا سند چاپ شده خوانایی لازم را ندارد و حتی ممکن است باعث گیر کردن کاغذ درون دستگاه چاپ تان نیز شود.

دلیل خشک شدن کارتریج شما ممکن است مرتبط با تاریخ انقضای آن باشد. کارتریج ها نیز مانند هر وسیله مصرفی دیگر، دارای تاریخ تولید و انقضا هستند. بنابراین برای بررسی اینکه از کجا بفهمیم کارتریج خشک شده است یا نه، می توانید تاریخ انقضای روی کارتریج تان را نیز چک نمایید. اگر تاریخ انقضای روی کارتریج شما گذشته باشد و یا رو به اتمام باشد، احتمال اینکه چاپ سند به خوبی انجام نشود، بسیار زیاد است. بنابراین باید حتما تعویض گردد.

یکی دیگر از مواردی که موجب خشک شدن کارتریج شما می شود، جوهر نامرغوب آن است. گاها شاهد این هستیم که به دلیل استفاده از مواد جوهری نامرغوب در زمان شارژ شدن کارتریج ها، فرآیند خشک شدن جوهر آنها سریعتر رخ می دهد و کارایی لازم را نخواهند داشت. بنابراین با توجه به مواردی که در بالا اشاره شد، حتما اگر در خانه یا محل کارتان از پرینتر های جوهری استفاده می کنید، حواستان به موضوعات عنوان شده باشد تا در زمان ضرورت و نیاز، به مشکل بر نخورید.

 

آیا می‌دانید باید از کجا بفهمیم کارتریج خشک شده است یا نه؟

حال شاید از خودتان بپرسید از کجا بفهمیم کارتریج خشک شده است یا نه؟ بررسی خشک بودن و یا خشک نبودن کارتریج کار تقریبا ساده ای است و نیاز به عملیات خاصی ندارد. البته این اتفاق ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد و عملیات چاپ شما را دچار اختلال نماید. برای رسیدن به پاسخ این سوال، چند حالت ممکن است رخ دهد.

یکی از اولین نشانه های خشک شدن کارتریج ها، افتادن خطوط سفید بر روی برگه های چاپ شده توسط پرینتر است. اگر جوهر کارتریج شما خشک شده باشد، نمی تواند عملیات چاپ را به درستی بر روی کاغذ انتقال دهد. به همین جهت زمانی که شما سندی را پرینت یا چاپ می کنید، شاهد این هستید که یک سری خطوط سفید افقی یا نقاط چاپ نشده بر روی برگه شما وجود دارد.

حالت دومی که نشانه خشک شدن کارتریج است، عدم انجام دستور پرینت می باشد.  اگر با این مشکل روبرو شدید که پرینتر شما دستور چاپ را اجرا نمی کند، ممکن است دلیلش همین موضوع باشد. خیلی از اوقات زمانی که جوهر کارتریج شما خشک شده است، دستور چاپ اجرا نمی گردد. به همین جهت ممکن است فکر کنید که پرینتر تان دچار مشکل شده است. در صورتی که چاپگر شما نیاز به تعویض و یا شارژ کارتریج دارد. بنابراین اگر از صحت و سلامت فیزیکی و نرم افزاری پرینتر تان اطمینان دارید، بهتر است نگاهی به کارتریج تان نیز بیاندازید.

 

نکات مهم در خصوص نگهداری از کارتریج ها

حال که به پاسخ سوال از کجا بفهمیم کارتریج خشک شده است یا نه رسیدیم، بد نیست به یک سری نکات مهم نیز توجه نماییم. حواستان باشد که پرینتر ها به یک نقطه خنک و تقریبا کم نور احتیاج دارند تا کارایی مطلوب تری داشته باشند. زیرا اگر دستگاه شما در یک مکان گرم و یا در تماس مستقیم با نور آفتاب قرار گیرد، احتمال اینکه کارتریج شما نیز زودتر از حد معمول خشک شود وجود دارد. بنابراین اگر مکان قرارگیری دستگاه چاپ تان در یکی از شرایطی است که عنوان کردیم، حتما حواستان به کارتریج دستگاه تان نیز باشد.

همچنین تعمیر و شارژ کارتریج تان را نیز به یک مرکز معتبر بسپارید. زیرا در صورت استفاده از جوهر های نامرغوب و یا ورود هوا در زمان شارژ شدن، فرآیند خشک شدن کارتریج نیز سریعتر اتفاق می افتد. بنابراین برای نگهداری بهتر و صرفه جویی در هزینه های خود، مرکزی معتبر را برای شارژ و تعمیر کارتریج تان انتخاب نمایید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم