دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

میزان شارژ کارتریج سامسونگ

نوشته شده در تاریخ8 ماه پیش 361
دوست داشتن0

چگونه میزان شارژ کارتریج سامسونگ را تشخیص دهیم؟

همان طور که انواع کامپیوتر و لپ تاپ به طور مداوم توسط افراد مختلف جامعه در محل کار، تحصیل و زندگی مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از انواع پرینتر نیز گسترش یافته است. یکی از مسائل عمومی در مورد انواع پرینترها تشخیص میزان شارژ کارتریج آن است. در این مقاله اطلاعات کاربردی در این زمینه خواهید یافت.

شارژ کارتریج چیست؟

کارتریج مخزنی در داخل پرینتر است که جوهر یا تونر مورد نیاز پرینتر را تامین می کند. زمانی که جوهر پرینتر رو به اتمام باشد، باید کارتریج شارژ یا تعویض شود. نیاز به تذکر است که افراد ناآشنا نباید برای خارج کردن کارتریج و شارژ آن اقدام نمایند، زیرا این کار نیاز به وسایل مخصوص و تجربه و تخصص دارد.

اگر کارتریج یک بار مصرف باشد، قابل شارژ نبوده و باید تعویض گردد. در مورد سایر انواع کارتریج نباید بیش از 2 یا 3 بار شارژ شوند، زیرا کیفیت چاپ تا حد زیادی کاهش می یابد. اما از کجا بدانیم پرینتر ما نیاز به شارژ کارتریج دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

میزان شارژ کارتریج سامسونگ

پرینتر سامسونگ دارای دو مدل لیزری و جوهرافشان است. کارتریج مدل لیزری با تونر و کارتریج مدل جوهرافشان با جوهر مایع پر می شود. زمانی که اسناد یا تصاویر چاپ شده کم رنگ می شوند، هشداری برای شارژ مجدد کارتریج هستند.

اما راه های دیگری برای تشخیص میزان شارژ کارتریج سامسونگ وجود دارد. اگر پرینتر همراه با درایو مربوطه و برنامه های جانبی نصب شده باشد، در این صورت درصد تونر باقی مانده گزارش داده می شود. نکته مهم این است که هنگام شارژ کارتریج سامسونگ باید چیپست نیز تعویض گردد، در غیر این صورت گزارش دهی در مورد میزان شارژ کارتریج سامسونگ با اختلال مواجه می شود.

در پرینترهای سه کاره سامسونگ، اگر برنامه های جانبی نصب نشده باشند، می توانید ابتدا دکمه منو را فشار دهید. سپس با دکمه های چپ و راست گزینه تنظیمات سیستم را انتخاب کنید. حالا باید گزینه report و سپس گزینه supply information را انتخاب کنید. برگه ای چاپ می شود که میزان شارژ کارتریج سامسونگ در آن مشخص شده است. در پرینترهای سامسونگ تک کاره بدون LCD، کافی است دکمه stop یا علامت print screen را به مدت 30 ثانیه نگه داشته و سپس رها کنید. میزان شارژ کارتریج در برگه ای چاپ خواهد شد.

اگر پرینتر از حالت کارخانه بیرون آمده کافی است یک نوار چسب روی کارتریج بزنید. در این صورت نمایش میزان شارژ کارتریج سامسونگ همیشه عدد 100% خواهد بود و تنها هشدار برای تشخیص زمان تعویض کارتریج، کمرنگ شدن یا اختلال در برگه های چاپی است.

کارتریج شارژ یا تعویض شود؟

همان طور که گفته شد هنگام اتمام جوهر یا تونر موجود در کارتریج پرینتر راهی جز شارژ یا تعویض کارتریج ندارید. برای این تصمیم باید با کارشناسان مشورت کرده و قیمت ها را مقایسه کنید. اگر کارتریج شما نو باشد، شارژ کارتریج پیشنهاد می گردد، اما اگر کارتریج چند بار شارژ شده باشد، تعویض آن به صرفه تر خواهد بود.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم