دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

تمیز کردن پرینتر

نوشته شده در تاریخ8 ماه پیش 285
دوست داشتن0

چرا پرینتر، نیاز به تمیز کاری دارد؟

تمیز کردن پرینتر به صورت مداوم، باعث افزایش طول عمر مفید دستگاه می شود. علاوه بر این، با تمیز کردن پرینتر می توان از خراب شدن قطعات، جلوگیری کرد. هر پرینتری، نیاز به تمیز کاری دارد و می بایست مراحل تمیز کاری را مطابق با مدل پرینتر، انجام داد. شیوه تمیز کاری هر دستگاهی متفاوت است. جهت یادگیری روش های تمیز کردن پرینتر، با ما همراه باشید.

نحوه تمیز کاری پرینتر جوهر افشان

تمیز کردن پرینتر جوهر افشان با پرینتر لیزری، متفاوت است. اگر متن پرینت شده، تار باشد یا یکی از رنگ های متن، حذف شده باشد یا چیزی در برگه، چاپ نشده باشد، زنگ خطر به صدا درمی آید. در این صورت، بایستی پرینتر جوهر افشان را تمیز کرد. برای تمیز کردن هد پرینتر جوهر افشان، حتما به دفترچه راهنمای پرینتر مراجعه کنید. پرینتر جوهر افشان، انواع و اقسام مختلفی دارد و نمی توان برای تمیز کردن هد آن، یک نسخه پیچید. در ضمن، تمیز کردن هد بایستی با احتیاط و با دقت کامل انجام شود.

در کل، بایستی درب محفظه اصلی پرینتر را باز کنید و با احتیاط، کارتریج ها را خارج نمایید. هر پرینتر باید از محفظه سینی جدا گردد. پس از جدا کردن هد پرینتر، باید آن را در داخل کاسه حاوی محلول پاک کننده، قرار داده تا جوهرهای خشک شده در آب حل شوند. مدت زمان لازم برای تمیز کردن هد پرینتر معادل 2 تا 5 دقیقه می باشد.

پس از شست و شو، هد پرینتر را با استفاده از یک دستمال تمیز، خشک کنید و پس از آن که، هد پرینتر کامل خشک شد، آن را بر روی دستگاه، نصب نمایید. پس از پایان کار، دستگاه را روشن کنید و تمیزی آن را با گزینه Nozzle Check، بررسی کنید. ناگفته نماند که اگر مدت زمان زیادی از پرینتر جوهر افشان، استفاده نکنید، جوهر آن خشک شده و نیاز به تمیز کاری دارد.

نحوه تمیز کاری پرینتر لیزری

اولین مرحله تمیز کردن پرینتر لیزری، خنک کردن دستگاه می باشد. قاعدتا بایستی کابل برق را از دستگاه جدا کنید تا پرینتر لیزری، کاملا خنک گردد. پس از آن که دستگاه پرینتر لیزری، خنک شد، پانل پشتی یا جلویی پرینتر (بسته به نوع مدل پرینتر لیزری دارد) را باز کنید و کارتریج تونر را خارج نمایید. با استفاده از یک دستمال پارچه ای بدون پرز، تونرهای اضافی کارتریج را با دقت تمیز کنید. سطوح خارجی پرینتر را با استفاده از پنبه آغشته به الکل ایزوپروپیل، تمیز کنید. ناگفته نماند که بهتر است از دستکش و ماسک استفاده نمایید. پس از تمیز شدن تمام قطعات، کارتریج را به جای اولیه، برگردانید. به منظور تست تمیزی پرینتر لیزری، یک نمونه چاپ (برگه) کنید و آن را بررسی نمایید.

ویندوز

پس از تمیز کردن پرینتر به صورت دستی، نوبت به حافظه پرینتر می رسد که بایستی حافظه پرینتر در ویندوز هم تمیز شود. از این رو، بایستی از قسمت Devices and Printers، وارد شوید. بر روی پرینتر، کلیک راست نمایید تا منوی Properties، نمایش داده شود. با استفاده از گزینه Clean Heads یا Clean Cartridges می توانید حافظه پرینتر را تمیز کنید. برای آن که فرآیند تمیز کردن پرینتر، صد در صد شود باید منتظر بمانید و به هیچ عنوان، دکمه لغو را نزنید.

مک (Mac)

تمیز کردن پرینتر در سیستم عامل مک متفاوت می باشد. از این رو، بایستی منوی اپل را باز کنید و گزینه System Preferences را کلیک نمایید. سپس از قسمت Printers and Scanners، وارد تنظیمات پرینتر شوید. از بخش Options and Supplies وارد Utility شده و Printer Utility را بزنید. برای تمیز کردن حافظه پرینتر در مک، بایستی گزینه Deep Cleaning را انتخاب نمایید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم