دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

خطای Unable to install driver of printer

نوشته شده در تاریخ8 ماه پیش 272
دوست داشتن0

ارور Unable to install driver of printer نشان دهنده عدم توانایی سیستم در نصب درایور یا نرم‌افزار مربوط به چاپگر (پرینتر) است. برای پاسخ به این سوال که "چگونه پیغام Unable to install driver of printer را برطرف کنیم؟"، می توانید راهکارهای مختلفی را دنبال نمایید. در این مقاله بهترین روش ها برای رفع این ارور را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه پیغام Unable to install driver of printer را برطرف کنیم؟

1. مطمئن شوید که درایور مناسب نصب شده است: برای پاسخ به این سوال که "چگونه پیغام Unable to install driver of printer را برطرف کنیم؟"، ابتدا مطمئن شوید که درایور مناسب برای مدل و نوع چاپگر را دارید. بهتر است از وبسایت رسمی تولید کننده چاپگر، درایور مربوطه را دانلود و نصب کنید.

2. درایور را با مجوز مدیریتی نصب کنید: اگر در حال نصب درایور با حساب کاربری معمولی هستید، بهتر است از حساب مدیریتی ویندوز استفاده کنید. برای این کار، روی فایل درایور کلیک راست کرده و "Run as administrator" (اجرا به عنوان مدیر) را انتخاب کنید.

3. مطمئن شوید که درایور با ویندوز شما سازگار است: اگر ویندوز خود را به تازگی به روزرسانی کرده‌اید، احتمال دارد که درایور شما نسخه قدیمی باشد و با ویژگی‌های جدید ویندوز سازگار نباشد. در این صورت، نسخه جدیدتر درایور را از وبسایت تولید کننده چاپگر دانلود کرده و سپس نصب نمایید.

4. استفاده از حالت Compatibility Mode: گاهی اوقات، اجرای فرایند نصب درایور در حالت Compatibility Mode (حالت سازگاری) می‌تواند به رفع ارور Unable to install driver of printer کمک کند. برای این کار، روی فایل نصب درایور کلیک راست کرده و "Properties" (ویژگی‌ها) را انتخاب کنید. سپس به تب "Compatibility" (سازگاری) بروید و گزینه "Run this program in compatibility mode for" (اجرای این برنامه در حالت سازگاری با) را انتخاب کنید و نسخه قبلی ویندوزی که ممکن است درایور با آن سازگاری داشته باشد را انتخاب نمایید.

سایر روش های رفع ارور Unable to install driver of printer

1. پاکسازی و نصب مجدد درایور: در برخی مواقع، مشکل می تواند از تداخل نرم‌افزارهای قدیمی یا ناکارآمد نشات بگیرد. در این صورت، درایور کنونی را حذف کرده و سپس درایور جدید را نصب کنید. برای حذف درایور، به "Device Manager" (مدیریت دستگاه‌ها) بروید، دستگاه چاپگر را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و "Uninstall" (حذف) را انتخاب کنید.

2. بازنشانی سیستم: در صورتی که ارور Unable to install driver of printer حل نشده باشد، می‌توانید سیستم را به یک تاریخ قبلی که چاپگر بدون مشکل کار می‌کرد، بازنشانی (بازگردانی) کنید.

3. مشاوره با پشتیبانی تولید کننده: اگر تمام مراحل فوق را انجام داده‌اید و ارور Unable to install driver of printer همچنان باقی است، بهتر است با پشتیبانی تولید کننده چاپگر تماس بگیرید و از آنها کمک بگیرید.

سخن پایانی

با دنبال کردن راهکارهای ذکر شده به راحتی می توانید ارور نصب درایور پرینتر را رفع کنید. البته قبل از ایجاد هر تغییری در سیستم جهت پاسخگویی به سوال "چگونه پیغام Unable to install driver of printer را برطرف کنیم؟"، موارد مهمی مانند پشتیبان‌گیری از داده‌ها و ایجاد نقطه بازیابی (restore point) در ویندوز را فراموش نکنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم