دسته‌بندی وبلاگ
جستجو در وبلاگ

کنسل کردن دستور پرینت در کامپیوتر و موبایل

نوشته شده در تاریخ8 ماه پیش 167
دوست داشتن0

به طور کلی یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که ما این روز ها در رابطه با پرینتر می ‌توانیم بشنویم، همان کنسل کردن دستور پرینت در کامپیوتر و موبایل می ‌باشد. گاهی اوقات ممکن است یک دستور اشتباه در صف دستورات پرینتر قرار بگیرد. در این زمان افراد نیاز به لغو این دستور دارند. از ساده‌ ترین روش ‌هایی که ما می ‌توانیم برای لغو دستور پرینت انتخاب کنیم، مراجعه به بخش کنترل پنل کامپیوتر و لغو دستورات پرینتر می ‌باشد. در این بخش دستورات قابل مشاهده بوده و شما به راحتی می ‌توانید به کنسل کردن دستور پرینتر بپردازید. نکته ای مهمی که در این رابطه وجود دارد، این است که کنسل کردن از این طریق تنها زمانی امکان ‌پذیر است که فایل ‌های مورد نظر در دست چاپ هستند.

از این رو به شما می ‌خواهیم روش‌ های راحت ‌تری را ارائه دهیم که بتوانید به کنسل کردن دستور پرینت در کامپیوتر و موبایل بپردازید.

 چگونگی کنسل کردن دستورات پرینت:

 فرقی نمی‌کند که شما این دستور را از طریق کامپیوتر یا از طریق موبایل صادر کرده باشید. در ادامه نکاتی را به شما خواهیم گفت که تنها مختص به دستگاه پرینتر بوده و شما به راحتی با برخی از روش ‌ها می ‌توانید توسط دستگاه پرینتر به کنسل کردن دستور آن بپردازید.

اولین روش این است که شما می ‌توانید سینی کاغذ را بردارید. وقتی که سینی کاغذ برداشته می ‌شود پرینتر کاغذی برای پرینت کردن ندارد. به همین منظور به راحتی می‌ توانید به وسیله وقت اضافه ‌ای که دارید، سریعاً به پاک کردن دستورات از طریق کنترل پنل در کامپیوتر یا از طریق نرم ‌افزار مربوطه در موبایل بپردازید.

 روش دوم خاموش کردن پرینتر است. در این زمان است که بعد از روشن کردن پرینتر، دستگاه کاملاً ریست شده و دستور هایی که از قبل به آن داده شده است، حذف خواهند شد. اگر چه این روش بسیار ساده و راحت بوده و نیاز به اقدام بعدی برای کنسل کردن دستور پرینت در کامپیوتر و موبایل نیست اما این نکته را در نظر داشته باشید که خاموش کردن دستگاه پرینتر در حین اجرای چاپ می‌ تواند به پرینتر آسیب برساند. لذا در موارد بسیار ضروری از این روش استفاده نمایید.

مستقیم ترین روش کنسل کردن دستور پرینت در کامپیوتر و موبایل:

روش مستقیم برای کنسل کردن دستور پرینتر، از طریق دکمه کنسل به روی پرینتر می ‌باشد. بعضی از پرینتر ها دارای دکمه کنسل کردن هستند. لذا شما به راحتی می ‌توانید با فشردن آن دکمه به کنسل کردن دستورات پرینتر بپردازید. نکته مهم در این رابطه این است که برخی از مدل‌ های پرینتر دارای دکمه مستقیم برای کنسل کردن نیستند. لذا با توجه به مدلی که پرینتر شما دارد، باید به دفترچه ی راهنمای آن مراجعه نموده و از دکمه ‌های ترکیبی جهت کنسل کردن دستورات استفاده نمایید.

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره نمودیم، کنسل کردن دستور پرینتر در کامپیوتر بایستی از طریق کنترل پنل صورت گیرد. با این حال برای کنسل کردن دستور پرینت از موبایل بایستی روش دیگری را انتخاب نمایید. این روز ها نرم‌ افزار های مختلفی برای پرینت کردن مخصوص موبایل طراحی شده اند. برند و مدل پرینتر نیز می ‌تواند در انتخاب این نرم ‌افزار ها اهمیت داشته باشد. کنسل کردن دستور پرینتر از طریق نرم‌ افزار های مختلف بسیار راحت می باشد. تنها کافی است که به پایین کشیدن کشوی بالای گوشی بپردازید. در قسمت نوتیفیکیشن دستور در حال اجرا وجود داشته که شما با لمس آن می ‌توانید گزینه لغو و سپس گزینه yes یا بله را انتخاب نمایید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم